Już od dłuższego czasu w mobilnych wynikach wyszukiwania Google w określonych sytuacjach przedstawiane są także treści aplikacji mobilnych. Od grudnia 2013 r. indeksowana przez Google jest zawartość aplikacji na Androida (pisaliśmy o tym na blogu – tutaj), a od czerwca tego roku w wynikach Google dostępne są także treści aplikacji dla systemu iOS. Czasem zdarza się jednak, iż po wybraniu rezultatu wyszukiwania na urządzeniu przenośnym użytkownikowi wyświetlane jest duże okno instalacji aplikacji, które zasłania większość docelowej strony (rysunek poniżej).
Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/
Jest to frustrujące dla użytkowników, którzy oczekują, że z wyników wyszukiwania trafią bezpośrednio do interesujących ich treści na stronie. W związku z tym Google poinformował wczoraj o zaktualizowaniu pod tym kątem testu przyjazności strony dla mobile. Ma on teraz wskazywać, iż należy unikać wyświetlania dużych okienek reklamowych z aplikacjami po przejściu na stronę z mobilnych wyników Google. W usłudze Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools) w raporcie „Obsługa na urządzeniach mobilnych” pokazywana będzie liczba stron w witrynie, na których wykryty został taki problem.
Po 1 listopada strony mobilne wyświetlające okienka instalacji aplikacji, które zasłaniają zaczną część treści gdy użytkownik trafi do nich z wyników mobilnych nie będą już uznawane za przyjazne dla mobile. Restrykcje te nie obejmują innych rodzajów wielkorozmiarowych reklam. Przypomnijmy, że od 21 kwietnia strony, które nie zostaną uznane przez algorytm Google za przystosowane dla urządzeń przenośnych („Mobile friendly”) uzyskują niższe pozycje w mobilnych rezultatach wyszukiwania (więcej szczegółów).
Zalecane przez Google są alternatywne dla inwazyjnych okienek reklamowych rozwiązania pozwalające na promowanie aplikacji. Do takich przyjaznych dla użytkowników metod zaliczają się banery instalacji aplikacji obsługiwane przez przeglądarki Safari (Smart Banners) oraz Chrome (Native App Install Banners). Banery te zapewniają jednolity interface, który pozwala jednocześnie promować aplikację i kontrolować przeglądanie strony przez użytkownika (rysunek poniżej).
Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/
Dopuszczane są przez Google również inne niż wymienione, własne wersje banerów z aplikacjami, pod warunkiem, że nie blokują one przeglądania treści na stronie.
Jeżeli nie są Państwo pewni czy strona spełnia wszystkie wymagania Google wobec witryn mobilnych zachęcamy do zapoznania się z naszą usługą audyt mobilny strony.