Google uruchomiło ciekawą usługę dla firm, które mają założone wizytówki w usłudze Moja Firma. Pozwala ona na publikowanie krótkich wpisów ze zdjęciami. Są one wyświetlane wszędzie tam, gdzie wizytówka. Wykorzystaj je do promocji swojej firmy!
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Google Consumer Barometer, 82 proc. internautów korzysta z wyszukiwarki, żeby znaleźć informacje lokalne. Dla twojej działalności może to być niewyczerpane źródło nowych klientów. Nowa usługa Google Moja Firma pozwoli ci jeszcze bardziej wyróżnić się w sieci!
Post przy wizytówce: po co i dla kogo?
Wpisy, które możesz publikować dzięki nowej usłudze, to zilustrowane zdjęciem krótkie wiadomości (maksymalnie do 300 słów). Wyświetlają się przy twojej wizytówce w wynikach wyszukiwania, nie tylko na komputerze, ale też przy wyszukiwaniu mobilnym. Ich celem ma być przyciągnięcie nowych klientów oraz zbudowanie lepszej relacji z tymi klientami, którzy już twoją firmę znają.
Zrzut ekranu: post przy wizytówce Google Moja Firma
W zależności od tego, jaką działalność prowadzisz, z pomocą postów możesz:
- Informować klientów o aktualnych promocjach – nawet tych zmienianych codziennie!
- Nagłaśniać organizowane przez siebie wydarzenia.
- Pokazywać wybrane i/lub nowe produkty w swojej ofercie.
- Zachęcać klientów do zapisania się do twojego newslettera.
- Namawiać do zrobienia rezerwacji np. stolika czy biletu.
- Odsyłać do swojej najnowszej oferty.
Jak to działa: publikacja wpisów krok po kroku
Obsługa nowej funkcji jest prosta i bardzo intuicyjna. Wystarczy zalogować się do panelu zarządzania wizytówką na stronie Google Moja Firma (https://www.google.pl/intl/pl_pl/business/). Następnie kliknąć opcję „Wpisy” w menu po lewej stronie i ustawić kursor w polu „Wpisz treść” lub kliknąć od razu „Utwórz posta” w panelu „Wpisy”, który wyświetla się na stronie głównej panelu zarządzania.
Zrzut ekranu: dodawanie posta do Google Moja Firma
Pojawi się osobne okno, w którym należy wpisać treść posta i dodać do niego zdjęcie. W tym miejscu posta można oznaczyć jako wydarzenie (np. promocję, wyprzedaż, czy spotkanie), do którego konieczne będzie podanie czasu rozpoczęcia i czasu zakończenia. Opcjonalnie można też dodać przycisk call to action. Może to być link prowadzący do strony, link do rezerwacji, rejestracji, przycisk „Kup” lub „Zapisz ofertę”.
Zrzut ekranu: dodawanie posta do Google Moja Firma
Następnie należy kliknąć przycisk „Podgląd”, a jeśli treść postu jest gotowa do publikacji, wystarczy kliknąć „Opublikuj”, a wpis od razu będzie widoczny przy wizytówce. W panelu zarządzania będziemy mieli dostęp do opublikowanych treści wraz z możliwością edytowania, usuwania postów, a także przeglądania statystyk.
Nowe narzędzie, nowe możliwości
Posty Google zostały testowo wprowadzone już w styczniu ubiegłego roku. Przez ten czas były dostępne wyłącznie dla wybranych firm, głównie w Stanach Zjednoczonych. Pełne uruchomienie tej funkcji na światową skalę otwiera przed przedsiębiorcami nowe możliwości. To zupełnie nowy kanał do lokalnej promocji i sprzedaży produktów i usług, który odpowiednio wykorzystany może przynieść firmie dodatkowe leady, a tym samym zyski. I choć na tym etapie trudno przewidzieć jaka będzie ranga tego rodzaju postów – zdecydowanie warto je wypróbować!
Przykładowe wpisy w Google Moja Firma fot. Google