Na kilka dni przed rozpoczęciem mundialu gorączka piłkarska nabiera na sile. Zaczynamy się zastanawiać jak będzie przebiegał turniej, w jakiej formie są drużyny, kto zostanie gwiazdą mundialu oraz która drużyna zdobędzie mistrzostwo. Na część z tych pytań spróbujemy odpowiedzieć analizując jak wygląda mundial 2014 z perspektywy wyszukiwarki Google.
ANALIZA
Dla każdej reprezentacji piłkarskiej biorącej udział w turnieju wyselekcjonowaliśmy frazy kluczowe powiązane z mundialem, które są wpisywane do wyszukiwarki Google. Analizowane były pod kątem ich rodzajów, liczby zapytań, a także demografii. Spróbowaliśmy również odpowiedzieć na pytanie kto wygra mundial 2014 w Brazyli na podstawie liczby stron zaindeksowanych w Google.com na zapytanie:
„(państwo) will win the world cup” 2014 -2010
oraz oszacować popularność mundialu w porównaniu z turniejem Euro 2012.
W celu wyznaczenia słów związanych z mundialem w poszczególnych krajach wykorzystano zestaw najbardziej popularnych fraz anglojęzycznych, które zostały przetłumaczone na języki urzędowe i zbadano ich popularność w danym kraju za pomocą narzędzia Google AdWords: Keyword Planner.
Najwięcej zapytań dotyczących turnieju wpisywanych jest w Stanach Zjednoczonych – średnio ponad 800 000 zapytań w miesiącu. Na 2 miejscu plasuje się Anglia (Wielka Brytania) z liczbą ponad 650 000 wyszukiwań, kolejne miejsce zajmują Niemcy generujące ponad 450 000 zapytań. W dalszej kolejności plasują się Francja, Japonia, Brazylia i Holandia.
Za pomocą narzędzia Trendy Google i Google AdWords: Keyword Planner oszacowano popularność mundialu w miesiącu czerwcu na poziomie 76 000 000 zapytań w miesiącu. Dla porównania turniej Euro 2012 był wyszukiwany „tylko” 37 000 000 razy.
Bazując na danych dotyczących wyszukiwanych fraz w krajach biorących udział w turnieju uzyskano najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące mundialu 2014. Bazująca na nim chmura fraz kluczowych, kształtom odpowiadająca konturom mapy świata jest następująca:
W celu wytypowania zwycięzcy i ustalenia końcowej klasyfikacji porównano liczbę stron zaindeksowanych w Google.com odpowiadających zapytaniu:
„(państwo) will win the world cup” 2014 -2010
Przykładowo:
„brazil will win the world cup” 2014 -2010
Analizując wyniki anglojęzycznych zapytań dotyczących tego kto wygra mundial można wywnioskować, że Mistrzem Świata zostanie drużyna Anglii. Pełna klasyfikacja według liczby stron zaindeksowanych w Google.com jest następująca:
Klasyfikacja | Państwo |
1 | England |
2 | Brazil |
3 | Germany |
4 | Spain |
5 | Argentina |
6 | Nigeria |
7 | Italy |
8 | Portugal |
9 | USA |
10 | France |
11 | Mexico |
12 | Japan |
13 | Belgium |
14 | Australia |
15 | Algeria |
16 | Iran |
17 | Chile |
18 | Ghana |
19 | Uruguay |
20 | Colombia |
21 | Greece |
22 | Croatia |
23 | Costa Rica |
24 | Cameroon |
25 | Bosnia And Herzegovina |
26 | Netherlands |
27 | Switzerland |
28 | South Korea |
29 | Honduras |
30 | Russia |
31 | Ecuador |
32 | Côte D’Ivoire |
Pozycjonowaniem stron zajmujemy się od 2008 roku. Wysoka specjalizacja w SEO pozwala nam na uzyskiwanie oczekiwanych efektów dla Klientów.
czytaj więcej >>Jesteśmy doświadczonym, ambitnym zespołem specjalistów SEO. Na swoim koncie mamy wiele sukcesów. Poznaj nas.
czytaj więcej >>Poszukujemy osób ambitnych oraz pełnych pasji, które dołączą do naszego zespołu. Sprawdź aktualne oferty pracy.
czytaj więcej >>