Mundial 2014 z perspektywy wyszukiwarki Google

Na kilka dni przed rozpoczęciem mundialu gorączka piłkarska nabiera na sile. Zaczynamy się zastanawiać jak będzie przebiegał turniej, w jakiej formie są drużyny, kto zostanie gwiazdą mundialu oraz która drużyna zdobędzie mistrzostwo. Na część z tych pytań spróbujemy odpowiedzieć analizując jak wygląda mundial 2014 z perspektywy wyszukiwarki Google.


mundial 2014 brazylia infografika 740

ANALIZA

Dla każdej reprezentacji piłkarskiej biorącej udział w turnieju wyselekcjonowaliśmy frazy kluczowe powiązane z mundialem, które są wpisywane do wyszukiwarki Google. Analizowane były pod kątem ich rodzajów, liczby zapytań, a także demografii. Spróbowaliśmy również odpowiedzieć na pytanie kto wygra mundial 2014 w Brazyli na podstawie liczby stron zaindeksowanych w Google.com na zapytanie:

„(państwo) will win the world cup” 2014 -2010

oraz oszacować popularność mundialu w porównaniu z turniejem Euro 2012.

W celu wyznaczenia słów związanych z mundialem w poszczególnych krajach wykorzystano zestaw najbardziej popularnych fraz anglojęzycznych, które zostały przetłumaczone na języki urzędowe i zbadano ich popularność w danym kraju za pomocą narzędzia Google AdWords: Keyword Planner.

Najwięcej zapytań dotyczących turnieju wpisywanych jest w Stanach Zjednoczonych – średnio ponad 800 000 zapytań w miesiącu. Na 2 miejscu plasuje się Anglia (Wielka Brytania) z liczbą ponad 650 000 wyszukiwań, kolejne miejsce zajmują Niemcy generujące ponad 450 000 zapytań. W dalszej kolejności plasują się Francja, Japonia, Brazylia i Holandia.

Za pomocą narzędzia Trendy Google i Google AdWords: Keyword Planner oszacowano popularność mundialu w miesiącu czerwcu na poziomie 76 000 000 zapytań w miesiącu. Dla porównania turniej Euro 2012 był wyszukiwany „tylko” 37 000 000 razy.

Bazując na danych dotyczących wyszukiwanych fraz w krajach biorących udział w turnieju uzyskano najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące mundialu 2014. Bazująca na nim chmura fraz kluczowych, kształtom odpowiadająca konturom mapy świata jest następująca:


mundial 2014 - chmura tagów

Klasyfikacja mundialu w Brazylii

W celu wytypowania zwycięzcy i ustalenia końcowej klasyfikacji porównano liczbę stron zaindeksowanych w Google.com odpowiadających zapytaniu:

„(państwo) will win the world cup” 2014 -2010

Przykładowo:

„brazil will win the world cup” 2014 -2010

Analizując wyniki anglojęzycznych zapytań dotyczących tego kto wygra mundial można wywnioskować, że Mistrzem Świata zostanie drużyna Anglii. Pełna klasyfikacja według liczby stron zaindeksowanych w Google.com jest następująca:

Klasyfikacja  Państwo
1England
2Brazil
3Germany
4Spain
5Argentina
6Nigeria
7Italy
8Portugal
9USA
10France
11Mexico
12Japan
13Belgium
14Australia
15Algeria
16Iran
17Chile
18Ghana
19Uruguay
20Colombia
21Greece
22Croatia
23Costa Rica
24Cameroon
25Bosnia And Herzegovina
26Netherlands
27Switzerland
28South Korea
29Honduras
30Russia
31Ecuador
32Côte D’Ivoire
Polub:
Udostępnij:
Facebook Google+ Tweet



Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych jest Cube Group S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 99A, 02-595 Warszawa. Państwa dane osobowe przetwarzane są (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu odpowiedzi na zapytania zawarte przez Państwa w formularzu.

Dane osobowe podane w formularzu będą również przetwarzane (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu marketingowym usług własnych Cube Group S.A. (np. przedstawienie najciekawszych ofert współpracy w ramach usług marketingowych świadczonych przez Cube Group S.A.).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu, w tym sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

captcha