Najbardziej popularna w Polsce i na świecie wyszukiwarka sukcesywnie wprowadza zmiany do swojego algorytmu. Bardzo często są to poprawki, których nawet nie zauważamy. Od czasu do czasu Google wdraża aktualizacje, których pojawienia się nie da się przemilczeć. Jest jednak zmiana algorytmu, która była dla wielu praktycznie niezauważalna, a mimo to pisali o niej prawie wszyscy. Możliwe, że działała nawet od kilku miesięcy, jednak jej istnienie potwierdzono oficjalnie dopiero pod koniec września. W świecie SEO znana jest pod wdzięczną nazwą Koliber (ang. Hummingbird).

W sieci znaleźć można setki publikacji na jej temat, gdyż nie była to zwykła aktualizacja. Koliber praktycznie zastąpił dotychczas wykorzystywany algorytm. Głównym powodem wyjątkowości Kolibra jest zupełnie inna niż dotychczas interpretacja zapytań w wyszukiwarce. Jeszcze kilka miesięcy temu wyszukując wybrane przez nas frazy Google poszukiwało stron, które były najlepiej do tych fraz dopasowane. Obecnie wyszukiwarka dostarczać ma nam przede wszystkim odpowiedzi na zadane przez nas zapytania.

Co to jednak oznacza dla właścicieli witryn internetowych? Czy taka aktualizacja algorytmu, uznawana za największą od 2010 roku i mająca wpłynąć nawet na 90% wyszukiwań, w rzeczywistości coś zmienia?

Branża SEO jest podzielona. Z jednej strony większość wytycznych dla webmasterów pozostaje bez zmian. Również ogromna część dotychczas wykorzystywanych elementów, branych pod uwagę przy ocenie witryn, pozostaje w użyciu. Jednak z drugiej strony Koliber jest znakiem nowego i wciąż zmieniającego się podejścia giganta z Mountain View. Google powoli z wyszukiwarki stron internetowych przekształca się w zbiór informacji zawartych na tych stronach. Należy więc o tym pamiętać i dostosowywać nasze witryny do najbardziej aktualnych standardów oraz wciąż wzrastających wymagań użytkowników Internetu.

Jeżeli chcecie zapoznać się w przystępnej formie z najważniejszymi informacjami dotyczącymi Kolibra i jego efektów zachęcamy do obejrzenia poniższej infografiki.

koliber google infografika