Setki ulepszeń i modyfikacji. Google każdego roku serwuje nowości, które dedykuje użytkownikom własnych produktów. Spora część aktualizacji dotyczy usług internetowych. Bo to właśnie ten obszar – mimo ciągłego poszerzania oferty – wciąż jest trzonem działalności firmy. Na czele z wyszukiwarką, systemem Android oraz społecznościami.
To w końcu narzędzia, które codziennie angażują nawet miliardy internautów. Przedstawiciele Google niejednokrotnie deklarowali, że wprowadzanie kolejnych update’ów podyktowane jest niekończącą się koniecznością odpowiedzi na aktualne potrzeby. Dlatego warto wiedzieć, jakie zmiany zaszły w działalności Google w 2015 roku.


Zmiany w Google w 2015


13 styczeń
Google Domains
Na rynku amerykańskim Google uruchomił własną usługę sprzedaży domen, nie podano jednak kiedy będzie ona dostępna w innych krajach.

4 luty
Twitter w Google
Zawarto umowę, dzięki której Google miał uzyskać dostęp do wszystkich publicznych tweetów, co umożliwi ich znacznie szersze i szybsze prezentowanie w wynikach Google.

26 luty
App indexing
Informacje z aplikacji mobilnych zaindeksowanych w Google zaczynają wpływać na ranking wyszukiwania dla użytkowników z zainstalowaną aplikacją.

21 kwiecień
Mobilegeddon
Początek mobilnej rewolucji – strony internetowe niedostosowane do wyświetlania na urządzeniach przenośnych zajmują teraz niższe pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania.
Więcej szczegółów: https://www.semtec.pl/mobile-friendly-czynnikiem-rankingowym/

28 maj
Google Zdjęcia
Oficjalnie zaprezentowano nową aplikację, której każdy użytkownik otrzymuje za darmo nielimitowaną przestrzeń dyskową na zdjęcia i filmy w chmurze.

18 lipiec
Panda 4.2
Rozpoczęła się powolna aktualizacja algorytmu Panda, którego celem jest degradowanie w rezultatach wyszukiwania Google stron niskiej jakości, zawierających mało wartościowe treści.
Więcej szczegółów: https://www.semtec.pl/2-najwazniejsze-aktualizacje-google-w-ostatnich-tygodniach/

7 sierpień
SERP’Y lokalne
Wprowadzono nowy wygląd stron rezultatów wyszukiwania (SERP) z wynikami lokalnymi – zamiast 7 wpisów z Google Maps wyświetlany jest nowy box zawierający tylko 3 wizytówki.

10 sierpień
Alphabet
Ogłoszono powstanie nowego holdingu „Alphabet” skupiającego wiele firm prowadzonych dotychczas przez Google. Jak podano, dawny Google miał zostać jedynie częścią „Alphabet”.

1 wrzesień
Gmail Sponsored Promotions
Po kilku latach testów z wybranymi partnerami, Google udostępnia reklamy AdWords w usłudze pocztowej Gmail dla wszystkich reklamodawców.

5 październik
Android 6.0 Marshmallow
Debiutuje nowy system operacyjny dla urządzeń przenośnych Nexus, Samsung, LG, HTC i innych marek. Poprawiono m.in. kontrolę użytkowników nad uprawnieniami aplikacji.

7 październik
Accelerated Mobile Pages
Zaprezentowano projekt AMP stworzony dla poprawy szybkości ładowania stron mobilnych. Jego powszechne udostępnienie dla wszystkich wydawców zaplanowano na początek 2016.
Więcej szczegółów: https://www.semtec.pl/ladowanie-stron-mobilnych-google-accelerated-mobile-pages/

26 październik
RankBrain
Przedstawiciel Google przyznał, że już kilka miesięcy wcześniej do algorytmu wyszukiwarki wdrożony został mechanizm sztucznej inteligencji nazywany RankBrain.
Więcej szczegółów: https://www.semtec.pl/rankbrain-sztuczna-inteligencja-w-google/

28 październik
YouTube Red
Należąca do Google, najpopularniejsza na świecie platforma filmów wideo jest teraz na terenie USA dostępna także w płatnej wersji „YouTube Red” pozbawionej reklam.

18 listopad
Nowe Google+
Zmieniony został wygląd portalu społecznościowego, a także poprawiono niektóre funkcjonalności oraz dodano nowe takie jak Kolekcje i Społeczności.