Stało się to, co Google zapowiadał od dawna. Wygląda na to, że ponownego zamieszania w wynikach wyszukiwania możemy spodziewać się jeszcze przed świętami. Po półtora roku testów i eksperymentów rozpoczęto wdrażanie Mobile-first indexing. Co to oznacza dla właścicieli witryn?

Zmiany w sposobie indeksowania: mobile górą

Informacja o wdrażaniu nowego sposobu indeksowania stron pojawiła się wczoraj na oficjalnym blogu Google dla Webmasterów. O planowanych zmianach informowaliśmy już w listopadzie 2016 roku: https://www.semtec.pl/duze-zmiany-w-indeksie-google-po-pierwsze-mobile/. Od tej chwili podczas ustalania pozycji w SERPach, stopniowo dla kolejnych witryn będzie brana pod uwagę przede wszystkim mobilna wersja strony, nawet gdy użytkownik będzie poszukiwał informacji na urządzeniu desktopowym. Ocenie nadal będą podlegać wszystkie treści, zarówno te zaindeksowane na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych – nie będą tworzone dwa oddzielne indeksy stron.

Konieczność dostosowania stron do mobile uwzględniliśmy w naszej niedawnej infografice: Poradnik SEO 2018 . Niedostosowanie się do zmian może skutkować niższymi pozycjami witryny dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych, zwłaszcza w przypadku stron o długim czasie ładowania oraz witryn, których zawartość mobilna jest uboższa niż desktopowa.

Google poinformował także, że właściciele stron otrzymają powiadomienie w Google Search Console, gdy ich witryna zostanie włączona do nowego sposobu indeksowania.

 

Mobile-First Indexing

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/03/rolling-out-mobile-first-indexing.html?m=1

Google nieustannie zachęca webmasterów do dostosowania witryn do urządzeń mobilnych, przypominając, że ranking wykorzystuje także wiele innych czynników. Witryny, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych lub te, które powoli się ładują, wciąż mają szansę na dobre pozycje w wynikach wyszukiwania, pod warunkiem, że zawierają wartościowy content odpowiadający na zapytania użytkowników.