Jak poinformował na Twitterze Matt Cutts, Google rozpoczęło wprowadzanie wersji 4.0 algorytmu Panda.

Przypomnijmy, że Panda to algorytm opracowany przez Google, w celu odfiltrowania z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania stron o niskiej jakości treści. Wprowadzony został on w lutym 2011 r. i od tego czasu miało miejsce aż ponad 20 jego aktualizacji. Większość z nich nie była ogłaszana ani potwierdzana przez Google. Tym razem jednak oficjalnie użyte zostało określenie Panda 4.0, co wskazuje, że nie jest to tylko kolejna mniejsza poprawka, lecz znacznie zmieniona, nowa wersja algorytmu.

Z kolei informacje nieoficjalne przekazane przez Google sugerują, że nowa Panda w stosunku do wcześniejszej wersji ma być nieco łagodniejsza dla niektórych stron internetowych. Potwierdzałoby to informacje z marca tego roku, że Google pracuje nad nową wersją Pandy, która miałaby pomóc mniejszym firmom, posiadającym nieduże witryny o małej objętości treści.

Panda 4.0 będzie oddziaływać na zmianę wyników wyszukiwania w różnym stopniu w zależności od języka. Dla języka angielskiego nowa Panda ma wpłynąć na ok. 7.5% zapytań, w stopniu, który może zostać dostrzeżony przez przeciętnego użytkownika.