W jaki sposób działa Panda 4.1

Pod koniec września Google rozpoczęło wdrażanie aktualizacji algorytmu Panda, nieoficjalnie oznaczonej jako wersja 4.1. Dla przypomnienia Panda ma za zadanie ograniczać w wynikach Google widoczność stron niskiej jakości, zawierających treści, które posiadają małą wartość, są bardzo krótkie lub zduplikowane.

Najnowsza aktualizacja tego algorytmu ma mieć mniejszy zasięg – ok. 3-5% zapytań, w stosunku do poprzedniej wersji – Panda 4.0 (objęła ona nawet do 7,5% zapytań w jęz. angielskim). Celem update’u 4.1 jest lepsze promowanie wysokiej jakości małych i średnich serwisów, które mają osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Daje to niewielkim witrynom większą możliwość konkurowania z dużymi serwisami posiadającymi treści niezbyt dobrej jakości.

Rys.1 Wpis pracownika Google – Pierre’a Far’a na portalu społecznościowym Google+ Panda 4.1 update Google+

Jeśli w ciągu ostatnich 7-10 dni pozycje Twojej strony na listach rezultatów Google znacząco spadły, to bardzo prawdopodobne, że jest to skutkiem działania nowego algorytmu. Potwierdzeniem tego faktu może być wyraźnie zauważalny spadek liczby odwiedzin Twojej witryny.

Co zrobić by odzyskać widoczność w Google i ruch na stronie z wyszukiwarki

Jeżeli Panda 4.1 negatywnie wpłynęła na ranking serwisu w Google, oznacza to, że jego zawartość otrzymała niższą niż wcześniej ocenę. Aby zwiększyć notę algorytmu nadaną za jakość witryny warto przeanalizować zamieszczone już na niej treści i je poprawić. Działania te mogą obejmować zaktualizowanie informacji, które obecnie już nie obowiązują lub są nieprawidłowe, jak również dodanie dodatkowych materiałów, nowych danych czy też rozszerzenie lub sprecyzowanie obecnych treści. Przydatne może okazać się także zamieszczenie nowych zdjęć czy filmów wideo. Ważne jest ponadto umieszczanie na stronie nowej zawartości, która nie jest zduplikowana czy jedynie przeredagowana. Dla algorytmu Google istotna jest wysokiej jakości, obszerna treść, która będzie stanowić wartość dodaną i będzie przydatna dla użytkowników. Wprowadzenie zmian w zawartości serwisu, w oparciu o powyższe wskazówki powinno zaowocować odzyskaniem jego dawnych pozycji w wynikach Google i przywróceniem liczby odwiedzin. Jeśli masz wątpliwości czy Twoja strona jest prawidłowo zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google lub też aktualizacje algorytmu i inne czynniki powodują problemy z widocznością serwisu w Google, zachęcamy do skorzystania z naszego formularza kontaktowego.