8 marca Google poinformował o wprowadzeniu nowej funkcjonalności, dzięki której fani muzyki popularnej będą mogli znaleźć informacje o nowym teledysku ulubionego artysty lub programie najbliższej trasy koncertowej bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Czy nowa funkcja umożliwi lepszą komunikację między muzykami a ich fanami?
Posty w SERP-ach – Google stawia na informacje z pierwszej ręki
Fani poszukujący w wyszukiwarce Google informacji o swoich ulubionych muzykach otrzymają dostęp do treści publikowanych przez samych twórców bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Posty tworzone przez artystów będą widoczne na panelu informacyjnym umieszczonym po prawej stronie.
Dzięki nowej funkcjonalności muzycy będą mogli błyskawicznie poinformować swoich fanów na całym świecie o nowym teledysku czy najbliższej trasie koncertowej, publikując zdjęcia, filmy, wiadomości tekstowe lub GIF-y.
Wpisy w Google zamieścili już tacy artyści jak Sia, Sofi Tukker, Shakira czy Son Little. Choć póki co lista muzyków udostępniających posty w wynikach wyszukiwania nie jest zbyt obszerna, możemy się spodziewać, że grono to będzie stale się poszerzać. Artyści po weryfikacji mogą publikować informacje za pomocą platformy posts.withgoogle.com. Wszystkie zamieszczone przez nich posty będą dostępne także w formie mikrobloga.
Przy aktualizacjach pochodzących od zweryfikowanych muzyków pojawi się specjalna niebieska odznaka. Tym sposobem Google pokazuje, że stawia na informacje pochodzące z najbardziej wiarygodnych źródeł, czyli od samych twórców. Choć obecnie nie wszyscy użytkownicy mają dostęp do nowej aktualizacji, w ciągu najbliższych dni lub tygodni powinno się to zmienić. Nowa funkcja ma być dostępna także na urządzeniach mobilnych.
Źródło: https://www.blog.google/products/search/tune-new-posts-musicians-search/