euro 2016 w wyszukiwarce
Home > Blog > Inne > EURO 2016 – Lewandowski i Portugalia najczęściej wyszukiwani w Google

EURO 2016 – Lewandowski i Portugalia najczęściej wyszukiwani w Google

Popularność Euro 2016

Rozgrywane na boiskach we Francji piłkarskie Mistrzostwa Europy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród internautów. Na całym świecie hasło „Euro 2016” było w maju bardziej popularne w wyszukiwarce Google nawet niż „Brexit” – odpowiednio 5 i 1,5 mln wpisanych zapytań. Natomiast w czerwcu wg prognoz Euro osiągnie aż 17-krotny wzrost, do poziomu 83 mln, podczas gdy Brexit zanotuje przyrost o 7 razy, osiągając 10 mln wyszukiwań.

Zainteresowanie turniejem w Europie

Największą popularność wśród użytkowników Google europejski turniej odnotował w maju na terenie Niemiec. Frazy „Euro 2016” w pisowni oryginalnej i regionalnej oraz „Mistrzostwa Europy 2016” w języku urzędowym były tam wyszukiwane 2,5 mln razy. Polska w zestawieniu zainteresowania w poszczególnych krajach zajęła 5. miejsce wyprzedzając m.in. Portugalię czy Włochy. Co ciekawe, zapytania dotyczące turnieju pojawiały się bardzo często także w państwach, które nie zakwalifikowały się do Euro 2016 jak Holandia czy Grecja, a także na terenie Szkocji, której reprezentacja również odpadła w eliminacjach do turnieju.

zainteresowanie euro 2016 w europie

Metodologia: Zbadany został lokalny wolumen wyszukiwań grupy fraz kluczowych zawierających „Euro 2016” w pisowni oryginalnej i regionalnej (np. „EM 2016” w Niemczech) oraz „Mistrzostwa Europy 2016” w języku urzędowym badanego państwa. Wyniki zostały zawężone do badanego terytorium. Powyższa tabela zawieraj skumulowane wyszukiwania w Google w maju 2016 roku. Należy pamiętać, iż w niektórych regionach, Google nie jest monopolistą wśród wyszukiwarek jak na rynku polskim (np. Rosja).

Popularność poszczególnych reprezentacji

W klasyfikacji najpopularniejszych zespołów na 1. miejscu znalazła się reprezentacja Portugali. Piłkarze tej drużyny zgłoszeni do Euro uzyskali łącznie w maju aż 15 mln wyszukiwań w Google, zdecydowanie wyprzedzając team niemiecki (9,7 mln). Biało-czerwoni osiągnęli w tym rankingu miejsce 12.

popularność uczestników euro 2016

Metodologia: Zbadany został światowy wolumen wyszukiwań w Google piłkarzy zgłoszonych do Mistrzostw Europy. Analizie poddano zapytania w dokładnej formie „imię nazwisko” oraz „nazwisko”, przy czym usunięte zostały nazwiska niejednoznacznie kojarzone z piłkarzem danego kraju, np. „Church”. Uwzględniono oryginalne pisownie w rodzimym języku, jak również ich anglo- i polskojęzyczne odpowiedniki. Powyższa tabela zawieraj skumulowane wyszukiwania w Google w maju 2016 roku dla reprezentacji. Należy pamiętać, iż w niektórych regionach, Google nie jest monopolistą wśród wyszukiwarek jak na rynku polskim (np. Rosja).

Gwiazdy Euro 2016

Zestawienie najczęściej wyszukiwanych piłkarzy, co nie jest niespodzianką, otwiera Cristiano Ronaldo reprezentujący Portugalię – 9,6 mln zapytań w Google w maju. Wyprzedził on grającego w barwach Szwecji napastnika Zlatana Ibrahimovića  – 4,9 mln (zainteresowanie napędzały spekulacje o nowych klubach po nieprzedłużeniu jego kontraktu z Paris SG) oraz swojego rodaka Pepe (2,7 mln). Najpopularniejszy z Polaków – Robert Lewandowski z liczbą 1,1 mln wyszukiwań zajął 11 miejsce, wyprzedzając m.in. klubowego kolegę z Bayernu Monachium – Thomas’a Müller’a oraz gwiazdę reprezentacji Anglii – Wayne’a Rooney’a. Wysoką pozycję zajął szwajcarski pomocnik Granit Xhaka, o którym głośno było z powodu transferu do Arsenalu Londyn oraz jego pojedynku w meczu z przyrodnim bratem grającym w reprezentacji Albanii.

ilość wyszukiwań piłkarzy z euro 2016

Poniżej przedstawiamy także klasyfikację z czołowymi 10-cioma piłkarzami cieszącymi się największą popularnością z podziałem na formacje na boisku. Na podstawie tego rankingu ułożyliśmy jedenastkę Euro 2016, którą znaleźć można w naszej infografice na dole strony.

wyszukiwania piłkarzy z podziałem na pozycje euro 2016

Reprezentacja Polski na Euro 2016

Przed startem mistrzostw najchętniej wyszukiwanym w Google reprezentantem Polski był jak wspomniano oczywiście Robert Lewandowski. Drugie miejsce zajął Piotr Zieliński, piłkarz Empoli, którego popularność mocno wzrosła po wybraniu do najlepszej 11 sezonu ligi włoskiej. Co ciekawe, wyprzedził on m.in. Grzegorza Krychowiaka, zdobywcę Ligi Europy i bohatera wielu spekulacji transferowych, a także czołowego napastnika ligi holenderskiej Arkadiusza Milika. Dopiero na 6-tej pozycji w tej klasyfikacji znalazł się strzelec 2 bramek w pierwszych 4 meczach Polski na Euro – Jakub Błaszczykowski. W rankingu wyszukiwań za miesiąc czerwiec z pewnością znajdzie się on w ścisłej czołówce, podobnie jak robiący furorę obrońca Michał Pazdan, który w maju uplasował się dopiero na 20 pozycji wśród polskich kadrowiczów.

wyszukiwania piłkarzy reprezentacji polski

Przedstawione w artykule zestawienia w skondensowanej formie wraz z dodatkowymi informacjami nt. stadionów Euro oraz „prognozowanym” przebiegiem turnieju znajdziecie w poniższej infografice.

Po zakończeniu turnieju we Francji pokażemy jak zmieniły się omawiane dane – zaprezentujemy liczbę wyszukiwań jaka miała miejsce w czerwcu. Dane udostępniane są przez Google z około miesięcznym opóźnieniem, stąd najnowszymi statystykami na dzień dzisiejszy są te za miesiąc maj.

Euro 2016 w Google - infografika
Cube Group

Cube Group

Agencja digital

Tekst został przygotowany przez ekspertów z zespołu Cube Group, agencji digital, w której łączymy strategie digital marketingowe, SEM, SEO, social, content, performance, analitykę, kreację i technologię. Zespół Cube Group na co dzień pracuje dla takich marek jak m.in. mBank, Vectra, Credit Agricole, Innogy i więcej. Zgarniamy przy tym najważniejsze wyróżnienia branżowe (Effie, MIXX Awards, Golden Arrow, European Performance Marketing Awards, Performance Marketing Diamonds, Efekton Awards, Ekomersy i Aulery).