Czy w branży kultury i rozrywki potrzebna jest mobilna wersja strony?

Wciąż zwiększająca się liczba użytkowników mobilnych powoduje, że dostosowanie witryn internetowych do wyświetlania na urządzeniach przenośnych staje się obecnie wręcz koniecznością. Szczególnie ważne jest to m.in. wśród serwisów z branży kultury i rozrywki. Dlaczego właśnie w tej grupie?

Dowiedzieć można się tego z artykułu Macieja Dobkowicza, SEO Account Managera w agencji SEMTEC, opublikowanego w serwisie Online Marketing Polska (http://facebook.com/OnlineMarketingPolska).

Fragment artykułu przeczytać można poniżej.

Kulturalnie i rozrywkowo, ale czy mobilnie?

10-13 proc. – mniej więcej tyle ruchu internetowego w Polsce pochodzi z urządzeń mobilnych, czyli innych niż komputery i laptopy. Oczywiście udział odwiedzin mobilnych różni się w zależności od segmentów rynku, w których działają witryny. Według wszelkich prognoz ten procent cały czas będzie rósł.

Rys. 1. Udział rodzajów urządzeń w odsłonach stron internetowych w Polsce 2012 – 2015 r.
odwiedziny stron wg urządzeń
Źródło: http://ranking.pl/pl/rankings/pc-vs-nonpc.html


Rys. 2. Miesięczna liczba odsłon na stronach mobilnych (mld)
miesięczna liczba odsłon mobile
Źródło: Perspektywy rozwojowe mobile online w Polsce / 2015 http://www.ican.pl/files/book_raport_mobile_2015.pdf

Taki trend wymusza dostosowanie serwisu www do prawidłowego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. W szczególności dotyczy to specyficznych grup witryn, do których należą m.in. te z szeroko rozumianej sfery kultury i rozrywki. Zaliczają się tutaj strony kin, teatrów, muzeów czy serwisy z rezerwacją i sprzedażą biletów na koncerty, festiwale i wydarzenia sportowe. Dlaczego właśnie w ich przypadku tak ważna jest mobilna wersja strony?

Jak pokazują badania Google’a zamieszczone na stronie thinkwithgoogle.com, znacząco wzrasta zainteresowanie amerykańskich internautów różnego rodzaju kulturalno-rozrywkowymi wydarzeniami na żywo. Dla przykładu liczba zapytań w Google na temat biletów sportowych zwiększyła się tam od połowy 2012 r. do połowy 2014 aż o 32%. Z kolei o 10% wzrosła w Google w tym samym okresie liczba zapytań dotyczących Broadwayu i teatru. W Polsce tymczasem już teraz można zauważyć np. zwiększające się zainteresowanie użytkowników Google takimi hasłami jak chociażby „bilety na koncert” czy „wystawa”, co pokazują poniższe dane z narzędzia Google Trends.


Rys. 3. Trendy wyszukiwań w Google dla haseł „bilety na koncert” i „wystawa”
wykres wyszukiwań w google trends
Źródło: www.google.pl/trends

Jednocześnie nieustannie zwiększa się udział zapytań, których użytkownicy wykonują w Google za pomocą urządzeń mobile. Jak niedawno poinformował Google, liczba takich wyszukiwań w 10 krajach jest już większa niż na komputerach stacjonarnych.

Jest to bardzo istotne także ze względu na fakt, iż od 22 kwietnia br. dostosowanie strony do urządzeń przenośnych stało się czynnikiem rankingowym algorytmu Google. Oznacza to, że od tego momentu strony nieprzystosowane do mobile zajmują niższe pozycje w mobilnych wynikach wyszukiwania Google…


Pozostała część publikacji dostępna jest na stronie: http://o-m.pl/artykul/400/kulturalnie-i-rozrywkowo-ale-czy-mobilnie-czy-w-branzy-kultury-i-rozrywki-potrzebna-jest-mobilna-wersja-strony.html

Polub:
Udostępnij:
Facebook Google+ Tweet


Akceptuję regulamin serwisu i wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z regulaminem.

captcha