Blog SEO

Najnowszy wpis

18 października
2021 Konferencja SEO Katowice 2021
Ciekawostki

Festiwal SEO Katowice 2021 – relacja z konferencji

Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią Festiwal SEO powrócił do tradycyjnego formatu. Uczestnicy najpopularniejszej w Polsce konferencji branży SEO, wśród których nie zabrakło specjalistów z Cube Group, spotkali się na żywo w połowie października w Katowicach. Czekały tam na nich solidna porcja wiedzy, ciekawe case’y oraz tradycyjne rozmowy w kuluarach i[...]

Czytaj więcej >>

Najpopularniejszy wpis

30 czerwca
2016 Euro 2016 Francja w Google
Ciekawostki

EURO 2016 – Lewandowski i Portugalia najczęściej wyszukiwani w Google

Popularność Euro 2016 Rozgrywane na boiskach we Francji piłkarskie Mistrzostwa Europy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród internautów. Na całym[...]

Czytaj więcej >>

17 stycznia
2020 zakupy ubrań w sklepie
serp

Google uruchamia nową wyszukiwarkę – porównywarkę produkt...

Już od tego tygodnia w Google zaczęła działać nowa opcja wyszukiwania ubrań, butów, akcesoriów i innych produktów pozwalająca porównywać oferty różnych[...]

Czytaj więcej >>

19 kwietnia
2019 Aktualizacja
Algorytm Google

March Core Update, czyli ciąg dalszy dużych zmian w algorytmie...

Niemal od początku działania wyszukiwarki Google, co pewien czas w algorytmie odpowiedzialnym za dostarczanie rezultatów wyszukiwania wprowadzane są znaczące[...]

Czytaj więcej >>

12 lutego
2019 Efekty działań SEO - statystyki
Poradnik SEO

Dlaczego kampania SEO nie przynosi efektów?

Uważasz, że pozycjonowanie Twojej strony internetowej (SEO) nie daje zadowalających rezultatów? Jeżeli tak, to czy na pewno wiesz od czego zależy skuteczność[...]

Czytaj więcej >>

24 stycznia
2019 Google 2018 logo
Ciekawostki

21 najistotniejszych zmian w wyszukiwarce Google w 2018

InfografikaJeżeli chodzi o zmiany zachodzące w algorytmie wyszukiwarki oraz powiązanych z nią usługach i produktach Google, pewnym można być jednego –[...]

Czytaj więcej >>

22 stycznia
2019 Asystent Google - działanie
Poradnik SEO

Asystent Google rozmawia już po polsku – jak wpłynie to na SEO?

Po wielu miesiącach oczekiwań, 16 stycznia nastąpiła oficjalna premiera polskiej wersji Asystenta Google („Google Assistant”). Obecnie jest on dostępny na[...]

Czytaj więcej >>

28 grudnia
2018 Budowanie stron internetowych
Optymalizacja

Tworzenie stron www przyjaznych wyszukiwarce Google –...

Algorytm Google określający pozycje stron w wynikach wyszukiwania analizuje ok. 200 różnego rodzaju sygnałów rankingowych. Na przestrzeni ostatnich kilku lat[...]

Czytaj więcej >>

21 grudnia
2018
Mobile SEO

Mobile-First indexing – jakie obejmuje strony i jakie problemy...

Po 2 latach od rozpoczęcia projektu "Mobile-First indexing" ponad połowa stron wyświetlanych globalnie w rezultatach wyszukiwania Google objęta jest nowym sposobem[...]

Czytaj więcej >>

30 listopada
2018 Raport Google Search Console
Narzędzia SEO

Kolejne zmiany w Google Search Console

W ostatnich dniach w narzędziu Google Search Console (GSC) wprowadzone zostały dość istotne zmiany dotyczące zarówno nowej jak i starej wersji tej aplikacji. 26[...]

Czytaj więcej >>

30 października
2018 Aleja handlowa w mieście
serp

Obserwowanie firm i wkrótce otwarcie, czyli co nowego w Google Maps

W Mapach Google umieszczonych jest obecnie ponad 150 milionów różnego rodzaju obiektów. Aby ułatwić użytkownikom śledzenie zmian i nowości, Google wprowadza 2[...]

Czytaj więcej >>

16 października
2018 Search Conference - program
Ciekawostki

Search Conference Sopot 2018 – relacja z konferencji SEO / Content...

Plaża, morze, słoneczna pogoda… to tylko niektóre atrakcje jakie czekały na uczestników Search Conference w Sopocie ;) Organizatorzy i prelegenci zadbali przede[...]

Czytaj więcej >>

2 października
2018 Wyszukiwanie w Google
Poradnik SEO

ONE search, czyli jak podbić rezultaty wyszukiwania Google

Czasy gdy pierwsza pozycja w wynikach Google gwarantowała pokaźny odsetek kliknięć dla niemal każdej frazy kluczowej już (niestety) minęły. Z czego to wynika i w[...]

Czytaj więcej >>

1 października
2018
Algorytm Google

Google zmienia algorytm – sztuczna inteligencja w służbie obrazu

W poprzedni poniedziałek Google ogłosił kolejne zmiany w swoim algorytmie. Chodzi o wyszukiwanie obrazów, które firma postanowiła usprawnić. Do współpracy[...]

Czytaj więcej >>

20 sierpnia
2018 Stoper - mierzenie czasu
Algorytm Google

Speed Update – co wiemy o aktualizacji algorytmu Google

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Google wprowadził na początku lipca ważne zmiany w algorytmie wyszukiwarki związane z szybkością wczytywania stron. Czego[...]

Czytaj więcej >>

3 sierpnia
2018 Programowanie algorytmu
Algorytm Google

Kolejny update głównego algorytmu Google

Pod koniec lipca i na początku sierpnia narzędzia monitorujące na całym świecie wykryły znaczne wahania w rezultatach wyszukiwania Google, co jest zwiastunem[...]

Czytaj więcej >>

3 sierpnia
2018
Ciekawostki

Ocenzurowana wersja wyszukiwarki Google trafi na chiński rynek?

Prace nad Dragonfly – tajemniczym projektem firmy Google – trwają podobno od wiosny ubiegłego roku. Przyspieszyły w grudniu 2017 po tym, jak obecny CEO firmy, [...]

Czytaj więcej >>

2 lipca
2018 Algorytm
Algorytm Google

Czynniki rankingowe Google – co ciekawego dowiedzieliśmy się na...

Jakie czynniki są brane pod uwagę przez algorytm Google przy określaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania? Które z nich są najważniejsze, a które mało[...]

Czytaj więcej >>

19 czerwca
2018 Mundial 2018 Rosja
Ciekawostki

Mistrzostwa Świata 2018 – kto wygra Mundial?

Popularność mistrzostw świata Rosja 2018 Zainteresowanie piłkarskimi mistrzostwami świata rośnie coraz bardziej i widać to wyraźnie w wyszukiwarce Google. W[...]

Czytaj więcej >>

24 maja
2018
Optymalizacja

Strony jak aplikacje? Poznaj Progressive Web Apps (PWA) i...

Liczba odwiedzin stron internetowych na telefonach przewyższyła w Polsce w kwietniu 2018 r. liczbę wizyt z komputerów stacjonarnych [1]. Optymalne działanie witryny[...]

Czytaj więcej >>

26 kwietnia
2018 SEM - Search Engine Optimization
Poradnik SEO

SEO i SEA – wrogowie czy przyjaciele?

Blisko 90% przyszłych klientów korzysta z wyszukiwarek w procesie zakupowym [1]. Odpowiednio zaplanowane działania SEM to najefektywniejsza droga do rosnących[...]

Czytaj więcej >>

23 kwietnia
2018 zmiana algorytmu google
Algorytm Google

Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki potwierdzona przez Google

20 kwietnia na Twitterze Google potwierdził, że zawirowania w SERP-ach obserwowane od połowy miesiąca to efekt wprowadzania zmian w głównym algorytmie[...]

Czytaj więcej >>

27 marca
2018 Mobile-First Indexing
Mobile SEO

Google zmienia sposób indeksowania stron – startuje Mobile-first...

Stało się to, co Google zapowiadał od dawna. Wygląda na to, że ponownego zamieszania w wynikach wyszukiwania możemy spodziewać się jeszcze przed świętami. Po[...]

Czytaj więcej >>

20 marca
2018 Google a komisja europejska
Ciekawostki

Czy UE zmusi Google do ujawnienia szczegółów algorytmu...

Google znowu na celowniku Komisji Europejskiej. Już niedługo Unia może zażądać od internetowego giganta z Kalifornii oraz innych wyszukiwarek i platform[...]

Czytaj więcej >>

16 marca
2018
Algorytm Google

Marcowe wahania temperatur w SERPach – aktualizacja algorytmu...

Drugi marcowy weekend przyniósł nie tylko duże skoki temperatur, ale także gwałtowne wzrosty i spadki pozycji stron w SERPach. Google potwierdza, że to efekt[...]

Czytaj więcej >>

14 marca
2018 wpisy w wynikach wyszukiwania Google
serp

Google daje głos muzykom

8 marca Google poinformował o wprowadzeniu nowej funkcjonalności, dzięki której fani muzyki popularnej będą mogli znaleźć informacje o nowym teledysku ulubionego[...]

Czytaj więcej >>

28 lutego
2018 Połączenie szyfrowane SSL
Poradnik SEO

Dlaczego już teraz musisz wdrożyć SSL?

Protokoły SSL i TLS poprzez szyfrowanie danych przesyłanych między przeglądarką a serwerem strony mają nie dopuścić do przechwycenia i modyfikacji informacji[...]

Czytaj więcej >>

22 lutego
2018
Ciekawostki

Zmiany w Google Grafika – znika najpopularniejsza funkcja

Po ugodzie zawartej między Google a amerykańską agencją Getty Images wyszukiwarka zdjęć straciła ważną dla użytkowników funkcję. Jaką? Google oskarżone o[...]

Czytaj więcej >>

14 lutego
2018 SEO
Poradnik SEO

SEO 2018 – na co koniecznie musisz zwrócić uwagę

Zmiany w branży SEO zachodzą bardzo szybko i jest ich mnóstwo każdego roku. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie[...]

Czytaj więcej >>

9 lutego
2018
Mobile SEO

Nowość od Google: rezerwacja lotów i hoteli w mobilnej...

We wtorek Google poinformował o wprowadzeniu kolejnego udogodnienia dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Już niedługo kompleksowe planowanie[...]

Czytaj więcej >>

1 lutego
2018 SEO 2018
Poradnik SEO

SEO 2018. 12 aspektów, które musisz uwzględnić w swojej...

Dobry content i mocne linki? Obecnie to też może nie wystarczyć do zdobycia wysokich miejsc i pozyskiwania wartościowego ruchu z Google. Jakie zatem trendy i nowe[...]

Czytaj więcej >>

18 stycznia
2018 speed update
Algorytm Google

Speed Update – nowy czynnik rankingowy Google dla mobile

Wczoraj na blogu Google dla Webmasterów pojawiła się informacja, że od lipca 2018 roku szybkość strony będzie jednym z czynników rankingowych w mobilnych[...]

Czytaj więcej >>

11 stycznia
2018
Content Marketing

Content marketing: 5 trendów na 2018 rok

Ogromny wzrost świadomości związanej z content marketingiem! Obok samego tworzenia treści pojawia się też potrzeba posiadania strategii contentowej –  najlepiej[...]

Czytaj więcej >>

10 stycznia
2018 Zima
Algorytm Google

Przedświąteczne zamieszanie w wynikach Google

W ostatnich latach przyzwyczailiśmy się, że grudzień jest spokojniejszym miesiącem pod względem nowości i modyfikacji wprowadzanych w wyszukiwarce Google.[...]

Czytaj więcej >>

9 stycznia
2018 Efekty pozycjonowania - statystyki
Poradnik SEO

W jaki sposób mierzyć efekty pozycjonowania strony (SEO)?

Niemal każdy, kto korzystał z usług SEO spotkał się z raportem pozycji fraz kluczowych. Powstał on wiele lat temu w erze, gdy łatwo można było uzyskać efekty[...]

Czytaj więcej >>

22 grudnia
2017 Budynek Google logo
Ciekawostki

Najważniejsze zmiany w Google w 2017 – podsumowanie + infografika

Rok 2017 okazał się już kolejnym, który można określić wyjątkowym, o ile nie rekordowym pod względem liczby zmian wprowadzonych przez Google w różnych[...]

Czytaj więcej >>

19 grudnia
2017
Poradnik SEO

Aktualizacja przewodnika SEO od Google’a

12 grudnia Google poinformował o udostępnieniu aktualizacji SEO Starter Guide. „Podręcznik dla początkujących” zawiera zbiór porad i wskazówek dotyczących[...]

Czytaj więcej >>

14 grudnia
2017 Daty w kalendarzu
Narzędzia SEO

Szerszy zakres dat w Google Search Console

Wiadomość o zmianach w Google Search Console zelektryzowała branżę SEO. Pierwsze informacje o planowanym zwiększeniu zakresu dat wyświetlania danych w narzędziu[...]

Czytaj więcej >>

6 grudnia
2017 Wizerunek
Poradnik SEO

SEO PR, czyli wizerunek w wyszukiwarce

Jakie korzyści daje firmie i jak go budować SEO PR to pojęcie, które odnosi się do połączenia działań PR (Public Relations) oraz SEO (Search Engine[...]

Czytaj więcej >>

30 listopada
2017 Program Lokalni przewodnicy w Mapach Google
Blog

Zostań Lokalnym przewodnikiem, czyli co każdy może wnieść do...

Google coraz intensywniej rozwija globalną społeczność związaną ze swoimi mapami oraz program Lokalni przewodnicy. Za aktywność w nim przydzielane są punkty,[...]

Czytaj więcej >>

20 listopada
2017 Google Mobile AMP
Mobile SEO

Strony AMP pod lupą Google

Od 1 lutego 2018 r. zaczną obowiązywać zaktualizowane wymagania Google wobec stron AMP. Celem jest poprawa doświadczenia użytkowników wyszukiwarki korzystających[...]

Czytaj więcej >>

26 października
2017 firmy w mapach google
Ciekawostki

Google udostępnił firmom rezerwacje online bezpośrednio w...

Przyciski do dokonywania rezerwacji online w wizytówkach niektórych firm jak fitness czy spa w lokalnych wynikach Google w USA, które pojawiły się w lipcu, okazały[...]

Czytaj więcej >>

19 października
2017 Narzędzia - tworzenie, budowa
Poradnik SEO

Jak stworzyć stronę, która będzie osiągać wysokie pozycje w...

Lista elementów związanych z budową i działaniem strony internetowej, które wpływają na jej wyniki osiągane w wyszukiwarce Google jest bardzo obszerna. Im[...]

Czytaj więcej >>

17 października
2017 9 sprawdzonych pomysłów na tytuły, w które każdy chętnie klika
Content Marketing

9 sprawdzonych pomysłów na tytuły, w które każdy chętnie klika

Ekran rządzi się swoimi prawami i jest o wiele mniej cierpliwy niż papier. Treści w internecie jest tak dużo, że przyciągnąć uwagę czytelnika jest czasami[...]

Czytaj więcej >>

19 września
2017 frazy kluczowe
Poradnik SEO

Ile słów kluczowych pozycjonować dla witryny?

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces pozycjonowania strony jest dobór właściwych słów kluczowych. Za pomocą zapytań wpisywanych w[...]

Czytaj więcej >>

31 sierpnia
2017 Google Search Box
Optymalizacja

Jakie korzyści może dać Sitelinks Searchbox w Google i jak go...

Po raz pierwszy Sitelinks Searchbox pojawił się w wynikach wyszukiwania Google już w 2014 roku. Jest to dodatkowe okienko pozwalające przeszukiwać zawartość[...]

Czytaj więcej >>

23 sierpnia
2017 Szyfrowanie danych na stronie www
Ciekawostki

Ostrzeżenie od Google dla nieszyfrowanych stron

Nie masz na swojej stronie zainstalowanego bezpiecznego połączenia HTTPS? W takim przypadku bardzo możliwe, że już niedługo w przeglądarce Google Chrome będzie[...]

Czytaj więcej >>

22 sierpnia
2017 Nowa funkcja Google - podgląd video
serp

Google pokaże podgląd wideo w wynikach wyszukiwania

Po kilku miesiącach testów Google wprowadza globalnie nową funkcję dla swojej wyszukiwarki mobilnej – krótki podgląd dla plików wideo, które pojawią się w[...]

Czytaj więcej >>

10 sierpnia
2017
Content Marketing

5 prostych wskazówek na skuteczny marketing w social media

Social media zrzeszają prawie 3 miliardy użytkowników na całym świecie – podaje GlobalWebIndex. W Polsce aktywnie korzysta z nich aż 15 milionów internautów.[...]

Czytaj więcej >>

8 sierpnia
2017 Zmiany w mobilnej wyszukiwarce Google
Ciekawostki

Kolejne udogodnienia w wyszukiwarce mobilnej Google

Nowe oznaczenia wprowadzone w aplikacji Google na telefony komórkowe pozwolą na jeszcze wygodniejsze korzystanie z wyszukiwarki grafiki. Sprawdzamy jak działa nowa[...]

Czytaj więcej >>

3 sierpnia
2017 Wakacje w Polsce
Ciekawostki

W poszukiwaniu wakacji w Polsce [infografika]

Jak Polacy lubią spędzać wakacje? W hotelu, pod namiotem, a może w kwaterach prywatnych? Które miasta cieszą się największym zainteresowaniem? Nad morzem, w[...]

Czytaj więcej >>

1 sierpnia
2017 Google Instant Search
Ciekawostki

Żegnamy usługę Google Instant Search – z żalem?

Dzięki wprowadzonej w 2010 roku usłudze Google Instant Search użytkownik miał zaoszczędzić od 2 do 5 sekund na każdym wyszukiwaniu. Dlaczego Google postanowił z[...]

Czytaj więcej >>

26 lipca
2017 Czego szukamy w Google?
Ciekawostki

Google, Google, powiedz przecie… – infografika

Podobno kto pyta nie błądzi, ale… Są pytania, które trochę wstyd zadać na głos. Na szczęście istnieje Google! A Google – jak to wyszukiwarka – cierpliwy[...]

Czytaj więcej >>

18 lipca
2017 mity seo
Poradnik SEO

18 największych mitów SEO

Mimo że branża marketingu online jest dość młoda, wokół pozycjonowania stron internetowych zdążyło już narosnąć wiele mitów. Dotyczą one m.in.[...]

Czytaj więcej >>

7 lipca
2017 kreator stron www
Poradnik SEO

Darmowy kreator stron w Google Moja Firma – co daje i jak z niego...

Czy stworzenie prostej witryny internetowej musi być kosztowne i pracochłonne? Google pokazuje, że nie, udostępniając użytkownikom posiadającym konto w Google[...]

Czytaj więcej >>

29 czerwca
2017 Google Moja Firma: twoja wizytówka w sieci
Poradnik SEO

Wszystko, co musisz wiedzieć na temat usługi Google Moja Firma

Pokaż się w sieci od najlepszej strony! Zainwestuj nie tylko w profesjonalny serwis internetowy swojej działalności, ale też stwórz swój profil w Google Moja[...]

Czytaj więcej >>

28 czerwca
2017
Ciekawostki

Nowa funkcja Google Moja Firma: publikuj posty i zdobywaj więcej...

Google uruchomiło ciekawą usługę dla firm, które mają założone wizytówki w usłudze Moja Firma. Pozwala ona na publikowanie krótkich wpisów ze zdjęciami. Są[...]

Czytaj więcej >>

26 czerwca
2017
Ciekawostki

Google od środka – jak pracuje wyszukiwarka

500 tysięcy zapytań na sekundę – tyle obsługuje Google w fazach średniego natężenia ruchu, a nawet 800 tysięcy w fazach szczytowych! Przyjrzeliśmy się z[...]

Czytaj więcej >>

13 czerwca
2017
Narzędzia SEO

Nowy raport w Google Search Console w walce z niechcianymi reklamami

Na początku czerwca w narzędziu Google Search Console pojawiła się nowa funkcjonalność w postaci „Raportu na temat widoczności reklam”, powiązana z[...]

Czytaj więcej >>

1 czerwca
2017 Zabezpieczenie - kłódka SSL
Poradnik SEO

Certyfikat SSL / TLS – zalety, wady i wpływ szyfrowanego protoko...

Jak pokazują statystyki już 46% stron internetowych w branży finansowej oraz 36% stron w sektorze e-commerce, które pojawiają się w top 10 wyników Google w USA,[...]

Czytaj więcej >>

30 maja
2017 SEO Pozycjonowanie - marketing
Poradnik SEO

Pozycjonowanie stron – Droga na szczyt. Kompendium

Według badania Gemius PBI w maju 2016 roku liczba użytkowników internetu w Polsce wyniosła 25,2 mln. Do najpopularniejszych źródeł pozyskiwania wiedzy,[...]

Czytaj więcej >>

25 maja
2017 contentowy strateg
Content Marketing

Dystrybucja treści. Przewodnik contentowego stratega

Atrakcyjny, oryginalny i uzbrojony po zęby w wartościowe informacje: Twój content jest gotowy do walki o dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Czy zobaczysz[...]

Czytaj więcej >>

24 maja
2017 Klawiatura z klawiszem "find job"
Ciekawostki

Google pomoże znaleźć pracę!

Wprowadzenie nowej funkcji pod nazwą Google for Jobs zostało potwierdzone i oficjalnie ogłoszone podczas majowej konferencji Google I/O 2017. Kolejna funkcjonalność[...]

Czytaj więcej >>

11 maja
2017
Ciekawostki

Korzystasz z Google i Facebooka? Sprawdź, czy algorytm nie zamkną...

Social media coraz częściej traktowane są jak źródło informacji. Według GfK 61% Polaków szuka wiadomości na Facebooku, a 45% na Twitterze. Wielu robi to, nie[...]

Czytaj więcej >>

4 maja
2017 Project Owl
Algorytm Google

Google Owl Update – sowa rusza do walki z fake newsami i mową...

To nie koniec wojny Google z fake newsami. 25 kwietnia wyszukiwarka wprowadziła zmiany mające na celu osłabienie pozycji w SERPach treści nieprawdziwych, wulgarnych[...]

Czytaj więcej >>

27 kwietnia
2017 Google logo
Poradnik SEO

25 pytań do Google – co odpowiadają pracownicy koncernu?

Chyba każda osoba związana w jakiejkolwiek formie z marketingiem w wyszukiwarkach chciałaby zapytać o jakąś wątpliwość bezpośrednio przedstawiciela Google.[...]

Czytaj więcej >>

18 kwietnia
2017
Content Marketing

Content marketing w B2B – w co inwestować?

W 2016 roku content marketing przynosił najlepsze skutki handlowe w digital marketingu. Badania pokazują, że aż 89% firm sektora B2B wykorzystuje go w swoich[...]

Czytaj więcej >>

13 kwietnia
2017 similar items
Ciekawostki

Similar items: nowa funkcja w wynikach wyszukiwania grafiki Google

10 kwietnia na blogu Google Webmasters pojawiła się informacja o niedawno uruchomionej funkcji dla wyników wyszukiwania grafiki Google. „Podobne produkty” (ang.[...]

Czytaj więcej >>

10 kwietnia
2017
Narzędzia SEO

Jak sprawdzić ruch na stronie? 10 narzędzi, które trzeba znać

Ile osób odwiedza Twoją stronę codziennie, a ile w skali miesiąca? Dziś, kiedy coraz większa część naszego życia prywatnego i zawodowego toczy się w sieci,[...]

Czytaj więcej >>

4 kwietnia
2017
Ciekawostki

Aplikacja mobilna Google: jeszcze łatwiejszy dostęp do informacji

Google wprowadza nową funkcję dla wyszukiwarki mobilnej. Dotarcie do informacji ma być prostsze niż kiedykolwiek i to bez zastanawiania się, jaką frazę wpisać w[...]

Czytaj więcej >>

30 marca
2017 agencja seo działania
Poradnik SEO

Jak wybrać agencję SEO? Zobacz, co radzi Google!

Google dementuje pogłoski, jakoby dobry SEOwiec na co dzień nosił kapelusz maga i wynosił strony www na najwyższe pozycje w wyszukiwarce za pomocą czarodziejskiej[...]

Czytaj więcej >>

22 marca
2017 Fred
Algorytm Google

Czy to Fred zamieszał Google?

Od czasu ataku Phantoma i Świstaka na pozycje stron w Google na początku lutego nie minęło dużo czasu a znów pojawiły się znaczące zawirowania w wynikach[...]

Czytaj więcej >>

20 marca
2017 emoji serp
Ciekawostki

Powrót emoji do SERPów

Google cofnął podjętą w 2015 roku decyzję o usunięciu emoji z wyników wyszukiwania. Czy tym razem kolorowe piktogramy bijące rekordy popularności w mediach[...]

Czytaj więcej >>

15 marca
2017 Zamknięta strona
Poradnik SEO

Chwilowe zamknięcie strony – co zrobić by nie spaść w Google?

Przebudowa witryny, wprowadzenie nowych funkcjonalności, poprawki i ulepszenia, zmiany w asortymencie sklepu, urlop – powodów tymczasowej przerwy w działaniu strony[...]

Czytaj więcej >>

13 marca
2017 super bohater - SXO
Optymalizacja

SXO, czyli nowy heros w branży. Czym jest tajemnicze „X”?

Czy to SEO? Czy to optymalizacja UX? A może dopasowany content i silne nastawienie na CRO? Nie! To Search Experience Optimization, czyli miks wszystkich wymienionych[...]

Czytaj więcej >>

28 lutego
2017 Phantom online
Algorytm Google

Fantom i świstak atakują – zmiany algorytmu Google w lutym

Początek lutego przyniósł duże wahania pozycji stron w rezultatach wyszukiwania Google. Obserwowane i komentowane były one szeroko na całym świecie. Pojawiło[...]

Czytaj więcej >>

27 lutego
2017
Ciekawostki

Światowe rankingi SEO – kto znalazł się na podium?

Które domeny zanotowały najwyższy wskaźnik widoczności na frazy kluczowe w Google w 2016 roku? Jak prezentują się te wyniki w poszczególnych państwach?[...]

Czytaj więcej >>

23 lutego
2017 Wyszukiwarka Google
serp

Mniej widoczne oznaczenia reklam AdWords. Co przyniosą?

Zielona czcionka na białym tle w delikatnym obramowaniu zamiast białej na zielonym tle - od kilku tygodni Google testuje nowe etykiety reklam AdWords w wyszukiwarce.[...]

Czytaj więcej >>

16 lutego
2017 kalendarz
Poradnik SEO

Ile czasu zajmuje wypozycjonowanie strony do top 10 Google?

Przed rozpoczęciem kompleksowych działań SEO, bardzo często klient zadaje pytanie: „kiedy osiągnę pierwsze miejsce / dziesiątkę w wyszukiwarce?”. Niestety[...]

Czytaj więcej >>

14 lutego
2017 Social Media - Facebook
Algorytm Google

Social Media w służbie SEO?

Serwisy społecznościowe niewątpliwie są bardzo ważnym narzędziem marketingowym. Mogą generować bardzo duży ruch na stronie internetowej, zwiększać sprzedaż,[...]

Czytaj więcej >>

26 stycznia
2017 Wyszukiwarka Google
Ciekawostki

18 kluczowych zmian w Google w 2016 roku

Co ważnego zmieniło się w wyszukiwarce Od lat jesteśmy przyzwyczajeni, że Google niemal nieustanie wprowadza różnego rodzaju modyfikacje, nowości i poprawki[...]

Czytaj więcej >>

24 stycznia
2017
Ciekawostki

Brak SSL? Chrome 56 wskaże niezabezpieczone witryny

Żeby zrealizować niedawne obietnice o „kolejnym kroku ku bezpiecznemu internetowi”, inżynierowie Google powinni być już na finiszu wdrażania aktualizacji[...]

Czytaj więcej >>

12 stycznia
2017 SEO 2017
Poradnik SEO

SEO 2017 – Co trzeba wiedzieć by wyprzedzić konkurencję w...

Pozycjonowanie i optymalizacja stron według najnowszych wytycznych Rok 2016 przyniósł wiele istotnych zmian w Google, które w połączeniu z różnymi[...]

Czytaj więcej >>

9 stycznia
2017
Content Marketing

Content marketing w 2016 roku – sukcesy i porażki

Rok 2016 już za nami. Czas na podsumowania. Co się powiodło, a nad czym musimy jeszcze popracować – ocenie poddajemy marketing treści. 3 sukcesy vs. 3 porażki[...]

Czytaj więcej >>

29 listopada
2016 brainLinks
Algorytm Google

Optymalizacja strony pod RankBrain. Czy jest możliwa?

Co wiemy o sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google W październiku 2015 r. pojawiła się dość sensacyjna wiadomość o stosowaniu przez wyszukiwarkę Google[...]

Czytaj więcej >>

24 listopada
2016
Content Marketing

Kontrowersje w marketingu: rozniecisz ogień czy spłoniesz?

75% treści publikowanych w Sieci nie angażuje użytkowników[1]. To tak zwany biały szum: przyrost informacji, ale niekoniecznie takich, których oczekują odbiorcy.[...]

Czytaj więcej >>

10 listopada
2016
Ciekawostki

Google News pomoże ocenić, co jest prawdą. Tag Fact Check już...

Kto śledził debaty prezydenckie USA, ten dobrze wie, że Trump i Clinton zarzucili sobie nie jedno. Seks afery, korupcje, unikanie płacenia kolosalnych podatków –[...]

Czytaj więcej >>

8 listopada
2016 Mobile first
Algorytm Google

Google szykuje ważne zmiany w indeksowaniu stron

Mobile-first indexing, czyli po pierwsze mobile Większość wyszukiwań w Google obecnie odbywa się na urządzeniach przenośnych, jednak ranking mobilnych wyników[...]

Czytaj więcej >>

28 października
2016 Treści w SEO
Poradnik SEO

9 rodzajów treści, które pomogą Ci wejść na szczyt wyników...

Linki przychodzące już dawno straciły decydujące znaczenie. Teraz, by witryna znalazła się na wysokiej pozycji w naturalnych rezultatach wyszukiwania w Google,[...]

Czytaj więcej >>

24 października
2016 Narzędzia - zestaw
Narzędzia SEO

10 narzędzi SEO nie tylko dla specjalisty

Aktualizacje, nowości, mniejsze i większe zmiany w algorytmie Google. I tak non stop przez cały rok. Pewne jest tylko to, że praca specjalisty SEO nie jest łatwa.[...]

Czytaj więcej >>

17 października
2016 Google SERP
serp

Top10 w Google? To już tylko 8,5! Ile jest naturalnych wyników na...

Można powiedzieć, że ozłocone TOP10 w wynikach wyszukiwania Google już nie zawsze jest tak samo atrakcyjne. Okazuje się bowiem, że coraz częściej pozycje 9 i 10[...]

Czytaj więcej >>

4 października
2016
Content Marketing

Killer content, czyli jak celnie trafiać w potrzeby odbiorców

W ciągu jednej sekundy w Internecie przybywa ok. 30 GB danych[1]. To tyle, ile mieści się na 3 mln stron encyklopedii. Szum informacyjny? Powiedziałabym, że[...]

Czytaj więcej >>

28 września
2016
Algorytm Google

Zwierzyniec Google się powiększa? Poznaj „Possum algorithm...

Wygląda na to, że wszyscy tak bardzo wypatrywali nadejścia Pingwina 4.0, że mało kto zauważył, iż do grona zwierzęcej menażerii Google na palcach zakrada się[...]

Czytaj więcej >>

23 września
2016 Linki - Pingwin 4.0
Algorytm Google

Pingwin 4.0 w końcu wdrożony przez Google!

Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji algorytmu Pingwin zwalczającego niedozwolone sposoby linkowania stron, Google oficjalnie ogłosił wprowadzenie jego[...]

Czytaj więcej >>

22 września
2016 Witryny internetowe globalne
Optymalizacja

Wersje językowe strony – optymalna konfiguracja pod kątem SEO

Istnieje wiele przykładów biznesów, które aż proszą się o stronę internetową w różnych wersjach językowych. Idealną sytuacją była by ta, w której[...]

Czytaj więcej >>

15 września
2016
serp

Zakładka Zakupy w końcu w polskiej wyszukiwarce Google

Czas na jesienne wietrzenie szaf lub długo odkładany remont? „Lekko” spóźniona wyprawka do szkoły? Żaden problem. Google wyciąga rękę do tych, którzy[...]

Czytaj więcej >>

25 sierpnia
2016
Content Marketing

Content marketing i SEO – małżeństwo z rozsądku?

Opinia o końcu świetności SEO i budującej się na ruinach pozycjonowania popularności content marketingu pojawiła się wraz z kilkoma zmianami Google.Algorytm[...]

Czytaj więcej >>

24 sierpnia
2016 Strony mobile pop-up
Mobile SEO

Google wprowadza kolejne kary dla stron mobile

W celu poprawy wrażeń użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych Google zaplanował 2 zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania, z których jedna może[...]

Czytaj więcej >>

8 sierpnia
2016 Dane strukturalne w kodzie strony internetowej
serp

Dane strukturalne strony od A do Z

Sprawdź jak wyróżnić się w wyszukiwarce Google W ostatnim czasie naturalne wyniki wyszukiwania Google „chowają się” coraz bardziej wśród tekstowych reklam[...]

Czytaj więcej >>

30 czerwca
2016 Euro 2016 Francja w Google
Ciekawostki

EURO 2016 – Lewandowski i Portugalia najczęściej wyszukiwani w...

Popularność Euro 2016 Rozgrywane na boiskach we Francji piłkarskie Mistrzostwa Europy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród internautów. Na całym[...]

Czytaj więcej >>

20 czerwca
2016 Google SERP Mobile
serp

Rich Cards, czyli nowy sposób by wyróżnić się w Google

W połowie maja Google poinformował na swoim blogu dla webmasterów o wprowadzeniu nowej formy rezultatów wyszukiwania nazwanej „Rich Cards”, w polskiej wersji -[...]

Czytaj więcej >>

1 czerwca
2016 Google - siedziba główna
Ciekawostki

Jakie ważne zmiany zaszły w Google w 2015?

Setki ulepszeń i modyfikacji. Google każdego roku serwuje nowości, które dedykuje użytkownikom własnych produktów. Spora część aktualizacji dotyczy usług[...]

Czytaj więcej >>

20 maja
2016 Panel Google Analytics
Narzędzia SEO

Czy to koniec not provided? Przełom w mierzeniu efektów SEO

Nowa przydatna integracja danych z Search Console w Google Analytics Jak niedawno ogłosił zespół Google Analytics (w skrócie GA), rozpoczęto wdrażanie nowej[...]

Czytaj więcej >>

17 maja
2016 SERP Google
serp

Rewolucja w wynikach wyszukiwania Google. Ciąg dalszy

Broń, alkohol, narkotyki. Teraz jeszcze błyskawiczne pożyczki – w ostatnich dniach powiększyła się lista ofert, których Google zakazuje reklamować w systemie[...]

Czytaj więcej >>

12 maja
2016 mobile voice search
Mobile SEO

Wyszukiwanie głosowe – rewolucja w SEO?

Wiceprezydent Google Amit Singhal podczas zeszłorocznej konferencji Recode w Kalifornii poinformował, że więcej niż połowa wszystkich wyszukiwań w Google odbywa[...]

Czytaj więcej >>

5 maja
2016 App Store
Poradnik SEO

App Store Optimization, czyli jak zwiększyć liczbę pobrań...

Pozycjonowanie aplikacji w Google Play, App Store Wobec dynamicznie rozwijającego się rynku mobile, wciąż zwiększa się konkurencja wśród producentów i[...]

Czytaj więcej >>

25 kwietnia
2016 Klikalność stron w SERP
serp

Klikalność stron w wynikach Google w 2016 – poziom i zależno...

Współczynnik CTR wyników organicznych Strony z wynikami wyszukiwania Google (SERP – Search Engine Results Page) wręcz nieustannie przechodzą różnego rodzaju[...]

Czytaj więcej >>

14 kwietnia
2016
serp

Google rozszerza polskie wyniki wyszukiwania

Google wprowadza kolejne zmiany w SERP. Teraz użytkownicy, którzy zadają pytanie bezpośrednio w wyszukiwarce, mogą otrzymać polecany fragment z odpowiedzią.[...]

Czytaj więcej >>

30 marca
2016 Poradnik SEO 2016
Poradnik SEO

Jak pozyskać duży i wartościowy ruch z Google w 2016

Poradnik SEO 2016 - pozycjonowanie i optymalizacja stron wg najnowszych trendów Choć zmiany jakie zaszły w 2015 roku w wyszukiwarce Google nie były aż tak[...]

Czytaj więcej >>

17 marca
2016
Mobile SEO

Mobile na topie. Aktualizacja algorytmu Google „Mobile...

Urządzenia mobilne nie tracą na popularności. Dowodem na to są chociażby wyliczenia Cisco. Analitycy tej firmy szacują, że zaledwie w ciągu pięciu lat globalny[...]

Czytaj więcej >>

10 marca
2016
Narzędzia SEO

Wskaźnik PageRank w pasku narzędzi usuwany przez Google

Internetowy gigant z Mountain View nie zwalnia tempa we wprowadzaniu zmian w swoich narzędziach. Teraz z Google Toolbar usuwa wskaźnik PageRank. Niedługo więc[...]

Czytaj więcej >>

23 lutego
2016
serp

Google usuwa prawy pasek reklam AdWords

Pełne napięcia dni czekają specjalistów kampanii AdWords. Przedstawiciele Google ogłosili bowiem, że zmieniają układ wyników wyszukiwania swojego flagowego[...]

Czytaj więcej >>

17 lutego
2016 Zmiany w algorytmie Google
Algorytm Google

Zombie i Mobilegeddon, czyli zmiany algorytmu Google w 2015

Podsumowanie aktualizacji - INFOGRAFIKA Tak jak każdego roku, tak i w 2015 gigant z Mountain View wprowadził bardzo wiele zmian w algorytmie swojej internetowej[...]

Czytaj więcej >>

9 lutego
2016 Google włącza się do walki z ISIS
Ciekawostki

Google włącza się do walki z ISIS

Pokojowe reklamy i publikacje organizacji pozarządowych mają znaleźć się w wynikach wyszukiwania Google części internautów. Szczególnie tych, których[...]

Czytaj więcej >>

26 stycznia
2016 core algorithm update
Algorytm Google

Co zmieniło się w algorytmie Google na początku roku?

Aktualizacje Google styczeń 2016 - podsumowanie Początkowe tygodnie 2016 roku przyniosły bardzo znaczące wahania pozycji wielu serwisów w wynikach Google. Pierwsza[...]

Czytaj więcej >>

7 grudnia
2015 Geolokalizacja
serp

Koniec filtrowania lokalizacji w wynikach Google

Na początku grudnia ze stron rezultatów Google niespodziewanie zniknęła opcja ręcznego wyboru lokalizacji dla wyników wyszukiwania. Gdy użytkownik znajduje się[...]

Czytaj więcej >>

3 listopada
2015 przekierowania mobile
Filtr Google

Kary ręczne dla serwisów mobile – Google ostrzega

Przedstawianie innej zawartości strony dla użytkowników mobilnych oraz dla stacjonarnych jest w wielu przypadkach uzasadnione, a czasami wręcz wskazane.[...]

Czytaj więcej >>

29 października
2015 RankBrain - sztuczna inteligencja
Algorytm Google

RankBrain – sztuczna inteligencja wprowadzona w wyszukiwarce...

Greg Corrado, inżynier prowadzący badania naukowe w Google ujawnił w rozmowie z serwisem Bloomberg, że już od kilku miesięcy wyszukiwarka koncernu korzysta z[...]

Czytaj więcej >>

19 października
2015 Strony z AJAX - kod
Optymalizacja

Indeksowanie stron z technologią AJAX – zmiana wytycznych Google

Zastosowanie na stronie internetowej techniki AJAX pozwala na szybkie i sprawne przeładowywanie treści bez konieczności przeładowywania całej strony, co poprawia[...]

Czytaj więcej >>


WYŚLIJ ZAPYTANIE strzalki


Oświadczam, że zapoznałam/zapoznałem się z Polityką Prywatności
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od Cube Group S.A. z siedzibą przy ul. Puławskiej 99A, na podany przeze mnie adres email, newsletterów dotyczących produktów i usług własnych jak również informacji handlowych dotyczących warsztatów, konferencji oraz pozostałych treści marketingowych.
Wyrażam zgodę na wykorzystanie automatycznych systemów wywołujących oraz telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (email marketing) w ww. celu.

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych jest Cube Group S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 99A, 02-595 Warszawa. Państwa dane osobowe przetwarzane są (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu odpowiedzi na zapytania zawarte przez Państwa w formularzu.

Dane osobowe podane w formularzu będą również przetwarzane (na podstawie uzasadnionego interesu administratora) w celu marketingowym usług własnych Cube Group S.A. (np. przedstawienie najciekawszych ofert współpracy w ramach usług marketingowych świadczonych przez Cube Group S.A.).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu, w tym sprzeciwu dotyczącego przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

captcha