Po rocznej przerwie spowodowanej pandemią Festiwal SEO powrócił do tradycyjnego formatu. Uczestnicy najpopularniejszej w Polsce konferencji branży SEO, wśród których nie zabrakło specjalistów z Cube Group, spotkali się na żywo w połowie października w Katowicach. Czekały tam na nich solidna porcja wiedzy, ciekawe case’y oraz tradycyjne rozmowy w kuluarach i[...]
Popularność Euro 2016 Rozgrywane na boiskach we Francji piłkarskie Mistrzostwa Europy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród internautów. Na całym[...]
Już od tego tygodnia w Google zaczęła działać nowa opcja wyszukiwania ubrań, butów, akcesoriów i innych produktów pozwalająca porównywać oferty różnych[...]
Niemal od początku działania wyszukiwarki Google, co pewien czas w algorytmie odpowiedzialnym za dostarczanie rezultatów wyszukiwania wprowadzane są znaczące[...]
Uważasz, że pozycjonowanie Twojej strony internetowej (SEO) nie daje zadowalających rezultatów? Jeżeli tak, to czy na pewno wiesz od czego zależy skuteczność[...]
InfografikaJeżeli chodzi o zmiany zachodzące w algorytmie wyszukiwarki oraz powiązanych z nią usługach i produktach Google, pewnym można być jednego –[...]
Po wielu miesiącach oczekiwań, 16 stycznia nastąpiła oficjalna premiera polskiej wersji Asystenta Google („Google Assistant”). Obecnie jest on dostępny na[...]
Algorytm Google określający pozycje stron w wynikach wyszukiwania analizuje ok. 200 różnego rodzaju sygnałów rankingowych. Na przestrzeni ostatnich kilku lat[...]
Po 2 latach od rozpoczęcia projektu "Mobile-First indexing" ponad połowa stron wyświetlanych globalnie w rezultatach wyszukiwania Google objęta jest nowym sposobem[...]
W ostatnich dniach w narzędziu Google Search Console (GSC) wprowadzone zostały dość istotne zmiany dotyczące zarówno nowej jak i starej wersji tej aplikacji. 26[...]
W Mapach Google umieszczonych jest obecnie ponad 150 milionów różnego rodzaju obiektów. Aby ułatwić użytkownikom śledzenie zmian i nowości, Google wprowadza 2[...]
Plaża, morze, słoneczna pogoda… to tylko niektóre atrakcje jakie czekały na uczestników Search Conference w Sopocie ;) Organizatorzy i prelegenci zadbali przede[...]
Czasy gdy pierwsza pozycja w wynikach Google gwarantowała pokaźny odsetek kliknięć dla niemal każdej frazy kluczowej już (niestety) minęły. Z czego to wynika i w[...]
W poprzedni poniedziałek Google ogłosił kolejne zmiany w swoim algorytmie. Chodzi o wyszukiwanie obrazów, które firma postanowiła usprawnić. Do współpracy[...]
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Google wprowadził na początku lipca ważne zmiany w algorytmie wyszukiwarki związane z szybkością wczytywania stron. Czego[...]
Pod koniec lipca i na początku sierpnia narzędzia monitorujące na całym świecie wykryły znaczne wahania w rezultatach wyszukiwania Google, co jest zwiastunem[...]
Prace nad Dragonfly – tajemniczym projektem firmy Google – trwają podobno od wiosny ubiegłego roku. Przyspieszyły w grudniu 2017 po tym, jak obecny CEO firmy, [...]
Jakie czynniki są brane pod uwagę przez algorytm Google przy określaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania? Które z nich są najważniejsze, a które mało[...]
Popularność mistrzostw świata Rosja 2018 Zainteresowanie piłkarskimi mistrzostwami świata rośnie coraz bardziej i widać to wyraźnie w wyszukiwarce Google. W[...]
Liczba odwiedzin stron internetowych na telefonach przewyższyła w Polsce w kwietniu 2018 r. liczbę wizyt z komputerów stacjonarnych [1]. Optymalne działanie witryny[...]
Blisko 90% przyszłych klientów korzysta z wyszukiwarek w procesie zakupowym [1]. Odpowiednio zaplanowane działania SEM to najefektywniejsza droga do rosnących[...]
20 kwietnia na Twitterze Google potwierdził, że zawirowania w SERP-ach obserwowane od połowy miesiąca to efekt wprowadzania zmian w głównym algorytmie[...]
Stało się to, co Google zapowiadał od dawna. Wygląda na to, że ponownego zamieszania w wynikach wyszukiwania możemy spodziewać się jeszcze przed świętami. Po[...]
Google znowu na celowniku Komisji Europejskiej. Już niedługo Unia może zażądać od internetowego giganta z Kalifornii oraz innych wyszukiwarek i platform[...]
Drugi marcowy weekend przyniósł nie tylko duże skoki temperatur, ale także gwałtowne wzrosty i spadki pozycji stron w SERPach. Google potwierdza, że to efekt[...]
8 marca Google poinformował o wprowadzeniu nowej funkcjonalności, dzięki której fani muzyki popularnej będą mogli znaleźć informacje o nowym teledysku ulubionego[...]
Protokoły SSL i TLS poprzez szyfrowanie danych przesyłanych między przeglądarką a serwerem strony mają nie dopuścić do przechwycenia i modyfikacji informacji[...]
Po ugodzie zawartej między Google a amerykańską agencją Getty Images wyszukiwarka zdjęć straciła ważną dla użytkowników funkcję. Jaką? Google oskarżone o[...]
Zmiany w branży SEO zachodzą bardzo szybko i jest ich mnóstwo każdego roku. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie[...]
We wtorek Google poinformował o wprowadzeniu kolejnego udogodnienia dla użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Już niedługo kompleksowe planowanie[...]
Dobry content i mocne linki? Obecnie to też może nie wystarczyć do zdobycia wysokich miejsc i pozyskiwania wartościowego ruchu z Google. Jakie zatem trendy i nowe[...]
Wczoraj na blogu Google dla Webmasterów pojawiła się informacja, że od lipca 2018 roku szybkość strony będzie jednym z czynników rankingowych w mobilnych[...]
Ogromny wzrost świadomości związanej z content marketingiem! Obok samego tworzenia treści pojawia się też potrzeba posiadania strategii contentowej – najlepiej[...]
W ostatnich latach przyzwyczailiśmy się, że grudzień jest spokojniejszym miesiącem pod względem nowości i modyfikacji wprowadzanych w wyszukiwarce Google.[...]
Niemal każdy, kto korzystał z usług SEO spotkał się z raportem pozycji fraz kluczowych. Powstał on wiele lat temu w erze, gdy łatwo można było uzyskać efekty[...]
Rok 2017 okazał się już kolejnym, który można określić wyjątkowym, o ile nie rekordowym pod względem liczby zmian wprowadzonych przez Google w różnych[...]
12 grudnia Google poinformował o udostępnieniu aktualizacji SEO Starter Guide. „Podręcznik dla początkujących” zawiera zbiór porad i wskazówek dotyczących[...]
Wiadomość o zmianach w Google Search Console zelektryzowała branżę SEO. Pierwsze informacje o planowanym zwiększeniu zakresu dat wyświetlania danych w narzędziu[...]
Jakie korzyści daje firmie i jak go budować SEO PR to pojęcie, które odnosi się do połączenia działań PR (Public Relations) oraz SEO (Search Engine[...]
Google coraz intensywniej rozwija globalną społeczność związaną ze swoimi mapami oraz program Lokalni przewodnicy. Za aktywność w nim przydzielane są punkty,[...]
Od 1 lutego 2018 r. zaczną obowiązywać zaktualizowane wymagania Google wobec stron AMP. Celem jest poprawa doświadczenia użytkowników wyszukiwarki korzystających[...]
Przyciski do dokonywania rezerwacji online w wizytówkach niektórych firm jak fitness czy spa w lokalnych wynikach Google w USA, które pojawiły się w lipcu, okazały[...]
Lista elementów związanych z budową i działaniem strony internetowej, które wpływają na jej wyniki osiągane w wyszukiwarce Google jest bardzo obszerna. Im[...]
Ekran rządzi się swoimi prawami i jest o wiele mniej cierpliwy niż papier. Treści w internecie jest tak dużo, że przyciągnąć uwagę czytelnika jest czasami[...]
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na sukces pozycjonowania strony jest dobór właściwych słów kluczowych. Za pomocą zapytań wpisywanych w[...]
Po raz pierwszy Sitelinks Searchbox pojawił się w wynikach wyszukiwania Google już w 2014 roku. Jest to dodatkowe okienko pozwalające przeszukiwać zawartość[...]
Nie masz na swojej stronie zainstalowanego bezpiecznego połączenia HTTPS? W takim przypadku bardzo możliwe, że już niedługo w przeglądarce Google Chrome będzie[...]
Po kilku miesiącach testów Google wprowadza globalnie nową funkcję dla swojej wyszukiwarki mobilnej – krótki podgląd dla plików wideo, które pojawią się w[...]
Social media zrzeszają prawie 3 miliardy użytkowników na całym świecie – podaje GlobalWebIndex. W Polsce aktywnie korzysta z nich aż 15 milionów internautów.[...]
Nowe oznaczenia wprowadzone w aplikacji Google na telefony komórkowe pozwolą na jeszcze wygodniejsze korzystanie z wyszukiwarki grafiki. Sprawdzamy jak działa nowa[...]
Jak Polacy lubią spędzać wakacje? W hotelu, pod namiotem, a może w kwaterach prywatnych? Które miasta cieszą się największym zainteresowaniem? Nad morzem, w[...]
Dzięki wprowadzonej w 2010 roku usłudze Google Instant Search użytkownik miał zaoszczędzić od 2 do 5 sekund na każdym wyszukiwaniu. Dlaczego Google postanowił z[...]
Podobno kto pyta nie błądzi, ale… Są pytania, które trochę wstyd zadać na głos. Na szczęście istnieje Google! A Google – jak to wyszukiwarka – cierpliwy[...]
Mimo że branża marketingu online jest dość młoda, wokół pozycjonowania stron internetowych zdążyło już narosnąć wiele mitów. Dotyczą one m.in.[...]
Czy stworzenie prostej witryny internetowej musi być kosztowne i pracochłonne? Google pokazuje, że nie, udostępniając użytkownikom posiadającym konto w Google[...]
Pokaż się w sieci od najlepszej strony! Zainwestuj nie tylko w profesjonalny serwis internetowy swojej działalności, ale też stwórz swój profil w Google Moja[...]
Google uruchomiło ciekawą usługę dla firm, które mają założone wizytówki w usłudze Moja Firma. Pozwala ona na publikowanie krótkich wpisów ze zdjęciami. Są[...]
500 tysięcy zapytań na sekundę – tyle obsługuje Google w fazach średniego natężenia ruchu, a nawet 800 tysięcy w fazach szczytowych! Przyjrzeliśmy się z[...]
Na początku czerwca w narzędziu Google Search Console pojawiła się nowa funkcjonalność w postaci „Raportu na temat widoczności reklam”, powiązana z[...]
Jak pokazują statystyki już 46% stron internetowych w branży finansowej oraz 36% stron w sektorze e-commerce, które pojawiają się w top 10 wyników Google w USA,[...]
Według badania Gemius PBI w maju 2016 roku liczba użytkowników internetu w Polsce wyniosła 25,2 mln. Do najpopularniejszych źródeł pozyskiwania wiedzy,[...]
Atrakcyjny, oryginalny i uzbrojony po zęby w wartościowe informacje: Twój content jest gotowy do walki o dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Czy zobaczysz[...]
Wprowadzenie nowej funkcji pod nazwą Google for Jobs zostało potwierdzone i oficjalnie ogłoszone podczas majowej konferencji Google I/O 2017. Kolejna funkcjonalność[...]
Social media coraz częściej traktowane są jak źródło informacji. Według GfK 61% Polaków szuka wiadomości na Facebooku, a 45% na Twitterze. Wielu robi to, nie[...]
To nie koniec wojny Google z fake newsami. 25 kwietnia wyszukiwarka wprowadziła zmiany mające na celu osłabienie pozycji w SERPach treści nieprawdziwych, wulgarnych[...]
Chyba każda osoba związana w jakiejkolwiek formie z marketingiem w wyszukiwarkach chciałaby zapytać o jakąś wątpliwość bezpośrednio przedstawiciela Google.[...]
W 2016 roku content marketing przynosił najlepsze skutki handlowe w digital marketingu. Badania pokazują, że aż 89% firm sektora B2B wykorzystuje go w swoich[...]
10 kwietnia na blogu Google Webmasters pojawiła się informacja o niedawno uruchomionej funkcji dla wyników wyszukiwania grafiki Google. „Podobne produkty” (ang.[...]
Ile osób odwiedza Twoją stronę codziennie, a ile w skali miesiąca? Dziś, kiedy coraz większa część naszego życia prywatnego i zawodowego toczy się w sieci,[...]
Google wprowadza nową funkcję dla wyszukiwarki mobilnej. Dotarcie do informacji ma być prostsze niż kiedykolwiek i to bez zastanawiania się, jaką frazę wpisać w[...]
Google dementuje pogłoski, jakoby dobry SEOwiec na co dzień nosił kapelusz maga i wynosił strony www na najwyższe pozycje w wyszukiwarce za pomocą czarodziejskiej[...]
Od czasu ataku Phantoma i Świstaka na pozycje stron w Google na początku lutego nie minęło dużo czasu a znów pojawiły się znaczące zawirowania w wynikach[...]
Google cofnął podjętą w 2015 roku decyzję o usunięciu emoji z wyników wyszukiwania. Czy tym razem kolorowe piktogramy bijące rekordy popularności w mediach[...]
Przebudowa witryny, wprowadzenie nowych funkcjonalności, poprawki i ulepszenia, zmiany w asortymencie sklepu, urlop – powodów tymczasowej przerwy w działaniu strony[...]
Czy to SEO? Czy to optymalizacja UX? A może dopasowany content i silne nastawienie na CRO? Nie! To Search Experience Optimization, czyli miks wszystkich wymienionych[...]
Początek lutego przyniósł duże wahania pozycji stron w rezultatach wyszukiwania Google. Obserwowane i komentowane były one szeroko na całym świecie. Pojawiło[...]
Które domeny zanotowały najwyższy wskaźnik widoczności na frazy kluczowe w Google w 2016 roku? Jak prezentują się te wyniki w poszczególnych państwach?[...]
Zielona czcionka na białym tle w delikatnym obramowaniu zamiast białej na zielonym tle - od kilku tygodni Google testuje nowe etykiety reklam AdWords w wyszukiwarce.[...]
Przed rozpoczęciem kompleksowych działań SEO, bardzo często klient zadaje pytanie: „kiedy osiągnę pierwsze miejsce / dziesiątkę w wyszukiwarce?”. Niestety[...]
Serwisy społecznościowe niewątpliwie są bardzo ważnym narzędziem marketingowym. Mogą generować bardzo duży ruch na stronie internetowej, zwiększać sprzedaż,[...]
Co ważnego zmieniło się w wyszukiwarce Od lat jesteśmy przyzwyczajeni, że Google niemal nieustanie wprowadza różnego rodzaju modyfikacje, nowości i poprawki[...]
Żeby zrealizować niedawne obietnice o „kolejnym kroku ku bezpiecznemu internetowi”, inżynierowie Google powinni być już na finiszu wdrażania aktualizacji[...]
Pozycjonowanie i optymalizacja stron według najnowszych wytycznych Rok 2016 przyniósł wiele istotnych zmian w Google, które w połączeniu z różnymi[...]
Rok 2016 już za nami. Czas na podsumowania. Co się powiodło, a nad czym musimy jeszcze popracować – ocenie poddajemy marketing treści. 3 sukcesy vs. 3 porażki[...]
Co wiemy o sztucznej inteligencji w wyszukiwarce Google W październiku 2015 r. pojawiła się dość sensacyjna wiadomość o stosowaniu przez wyszukiwarkę Google[...]
75% treści publikowanych w Sieci nie angażuje użytkowników[1]. To tak zwany biały szum: przyrost informacji, ale niekoniecznie takich, których oczekują odbiorcy.[...]
Kto śledził debaty prezydenckie USA, ten dobrze wie, że Trump i Clinton zarzucili sobie nie jedno. Seks afery, korupcje, unikanie płacenia kolosalnych podatków –[...]
Mobile-first indexing, czyli po pierwsze mobile Większość wyszukiwań w Google obecnie odbywa się na urządzeniach przenośnych, jednak ranking mobilnych wyników[...]
Linki przychodzące już dawno straciły decydujące znaczenie. Teraz, by witryna znalazła się na wysokiej pozycji w naturalnych rezultatach wyszukiwania w Google,[...]
Aktualizacje, nowości, mniejsze i większe zmiany w algorytmie Google. I tak non stop przez cały rok. Pewne jest tylko to, że praca specjalisty SEO nie jest łatwa.[...]
Można powiedzieć, że ozłocone TOP10 w wynikach wyszukiwania Google już nie zawsze jest tak samo atrakcyjne. Okazuje się bowiem, że coraz częściej pozycje 9 i 10[...]
W ciągu jednej sekundy w Internecie przybywa ok. 30 GB danych[1]. To tyle, ile mieści się na 3 mln stron encyklopedii. Szum informacyjny? Powiedziałabym, że[...]
Wygląda na to, że wszyscy tak bardzo wypatrywali nadejścia Pingwina 4.0, że mało kto zauważył, iż do grona zwierzęcej menażerii Google na palcach zakrada się[...]
Po niemal dwóch latach od ostatniej aktualizacji algorytmu Pingwin zwalczającego niedozwolone sposoby linkowania stron, Google oficjalnie ogłosił wprowadzenie jego[...]
Istnieje wiele przykładów biznesów, które aż proszą się o stronę internetową w różnych wersjach językowych. Idealną sytuacją była by ta, w której[...]
Czas na jesienne wietrzenie szaf lub długo odkładany remont? „Lekko” spóźniona wyprawka do szkoły? Żaden problem. Google wyciąga rękę do tych, którzy[...]
Opinia o końcu świetności SEO i budującej się na ruinach pozycjonowania popularności content marketingu pojawiła się wraz z kilkoma zmianami Google.Algorytm[...]
W celu poprawy wrażeń użytkowników korzystających z urządzeń przenośnych Google zaplanował 2 zmiany w mobilnych wynikach wyszukiwania, z których jedna może[...]
Sprawdź jak wyróżnić się w wyszukiwarce Google W ostatnim czasie naturalne wyniki wyszukiwania Google „chowają się” coraz bardziej wśród tekstowych reklam[...]
Popularność Euro 2016 Rozgrywane na boiskach we Francji piłkarskie Mistrzostwa Europy cieszą się olbrzymim zainteresowaniem wśród internautów. Na całym[...]
W połowie maja Google poinformował na swoim blogu dla webmasterów o wprowadzeniu nowej formy rezultatów wyszukiwania nazwanej „Rich Cards”, w polskiej wersji -[...]
Setki ulepszeń i modyfikacji. Google każdego roku serwuje nowości, które dedykuje użytkownikom własnych produktów. Spora część aktualizacji dotyczy usług[...]
Nowa przydatna integracja danych z Search Console w Google Analytics Jak niedawno ogłosił zespół Google Analytics (w skrócie GA), rozpoczęto wdrażanie nowej[...]
Broń, alkohol, narkotyki. Teraz jeszcze błyskawiczne pożyczki – w ostatnich dniach powiększyła się lista ofert, których Google zakazuje reklamować w systemie[...]
Wiceprezydent Google Amit Singhal podczas zeszłorocznej konferencji Recode w Kalifornii poinformował, że więcej niż połowa wszystkich wyszukiwań w Google odbywa[...]
Pozycjonowanie aplikacji w Google Play, App Store Wobec dynamicznie rozwijającego się rynku mobile, wciąż zwiększa się konkurencja wśród producentów i[...]
Współczynnik CTR wyników organicznych Strony z wynikami wyszukiwania Google (SERP – Search Engine Results Page) wręcz nieustannie przechodzą różnego rodzaju[...]
Google wprowadza kolejne zmiany w SERP. Teraz użytkownicy, którzy zadają pytanie bezpośrednio w wyszukiwarce, mogą otrzymać polecany fragment z odpowiedzią.[...]
Poradnik SEO 2016 - pozycjonowanie i optymalizacja stron wg najnowszych trendów Choć zmiany jakie zaszły w 2015 roku w wyszukiwarce Google nie były aż tak[...]
Urządzenia mobilne nie tracą na popularności. Dowodem na to są chociażby wyliczenia Cisco. Analitycy tej firmy szacują, że zaledwie w ciągu pięciu lat globalny[...]
Internetowy gigant z Mountain View nie zwalnia tempa we wprowadzaniu zmian w swoich narzędziach. Teraz z Google Toolbar usuwa wskaźnik PageRank. Niedługo więc[...]
Pełne napięcia dni czekają specjalistów kampanii AdWords. Przedstawiciele Google ogłosili bowiem, że zmieniają układ wyników wyszukiwania swojego flagowego[...]
Podsumowanie aktualizacji - INFOGRAFIKA Tak jak każdego roku, tak i w 2015 gigant z Mountain View wprowadził bardzo wiele zmian w algorytmie swojej internetowej[...]
Pokojowe reklamy i publikacje organizacji pozarządowych mają znaleźć się w wynikach wyszukiwania Google części internautów. Szczególnie tych, których[...]
Aktualizacje Google styczeń 2016 - podsumowanie Początkowe tygodnie 2016 roku przyniosły bardzo znaczące wahania pozycji wielu serwisów w wynikach Google. Pierwsza[...]
Na początku grudnia ze stron rezultatów Google niespodziewanie zniknęła opcja ręcznego wyboru lokalizacji dla wyników wyszukiwania. Gdy użytkownik znajduje się[...]
Przedstawianie innej zawartości strony dla użytkowników mobilnych oraz dla stacjonarnych jest w wielu przypadkach uzasadnione, a czasami wręcz wskazane.[...]
Greg Corrado, inżynier prowadzący badania naukowe w Google ujawnił w rozmowie z serwisem Bloomberg, że już od kilku miesięcy wyszukiwarka koncernu korzysta z[...]
Zastosowanie na stronie internetowej techniki AJAX pozwala na szybkie i sprawne przeładowywanie treści bez konieczności przeładowywania całej strony, co poprawia[...]