Google wprowadza nową funkcję dla wyszukiwarki mobilnej. Dotarcie do informacji ma być prostsze niż kiedykolwiek i to bez zastanawiania się, jaką frazę wpisać w pole wyszukiwania. Najważniejsze tematy, kategorie i narzędzia będą dostępne w specjalnym menu ze skrótami.
Nowe rozwiązanie zostało wprowadzone na razie tylko w USA. Użytkownicy, którzy zaktualizowali aplikację Google na smartfonach, mogą już od końca marca korzystać ze specjalnych skrótów. Pojawiają się one po uruchomieniu aplikacji lub strony Google.com, tuż pod polem wyszukiwania. Po dotknięciu wybranej ikony, internauci zostają przekierowani do potrzebnych informacji. Można w ten sposób sprawdzić m.in. pogodę, wyniki sportowe, czy znaleźć restauracje w pobliżu. Więcej opcji pokazuje się po kliknięciu w strzałkę. Znajduje się tam kilkadziesiąt skrótów do najczęściej wyszukiwanych informacji, aplikacji i funkcji.
Prezentacja nowej funkcjonalności wyszukiwarki Google; źródło: Google/YouTube
Dla Google kluczowe jest skrócenie drogi do poszukiwanych informacji do zaledwie kilku kliknięć. Wyjątkowo rozbudowano wyszukiwanie miejsc w okolicy: restauracji, bankomatów, kawiarni, aptek, kwiaciarni, czy stacji paliw. Do tej pory taki lokalizator był dostępny wyłącznie z poziomu aplikacji Google Maps.
Dotychczasowe kategorie miejsc w Google Maps
Użytkownicy telefonów z systemem Android lub iOS w menu skrótów znajdą też praktyczne narzędzia, takie jak przelicznik walut oraz jednostek miar i wag, tłumacz, kalkulator, a nawet moneta i kostka do wirtualnego podrzucania, czy… mobilny odpowiednik poziomicy. Inne kategorie w nowej funkcjonalności to Lifestyle, Zabawa, Pogoda, Podróże oraz panel do zarządzania własnymi danymi: mailami, wydarzeniami, lotami, rezerwacjami i zdjęciami.
Tak przygotowane skróty to kolejny krok, żeby zamienić Google w coś więcej, niż zwykłą wyszukiwarkę. Zdecydowanie ambicje programistów Google sięgają o wiele dalej. Wydaje się, że ich celem jest, aby Google było bardziej funkcjonalnym i zaawansowanym narzędziem, które z czasem będzie przewidywać potrzeby użytkowników. Można się domyślać, że skróty będą adaptować się do potrzeb konkretnych użytkowników i dostosowywać do ich wyszukiwań i preferencji np. aby wyświetlać wyniki meczów ulubionych drużyn sportowych czy premiery filmów z ulubionymi aktorami.
Na razie nie wiadomo czy i kiedy nowa funkcjonalność zostanie wprowadzona w Polsce.