Podsumowanie aktualizacji – INFOGRAFIKA

Tak jak każdego roku, tak i w 2015 gigant z Mountain View wprowadził bardzo wiele zmian w algorytmie swojej internetowej wyszukiwarki. Za jedną z najważniejszych uznać można aktualizację „Mobile friendly” z 21 kwietnia. Była to pierwsza modyfikacja algorytmu, o której wprowadzeniu Google poinformował z wyprzedzeniem. Ciekawa, a przy tym niezwykle istotna była także informacja z października, gdy jeden z pracowników Google przyznał, że już od kilku miesięcy wyszukiwarka korzysta z technologii sztucznej inteligencji nazywanej RankBrain.
Wprowadzonych zostało oczywiście także mnóstwo innych zmian w algorytmie Google, mniej lub bardziej znaczących oraz oficjalnie potwierdzonych lub tylko podejrzewanych przez specjalistów SEO. W naszej infografice prezentujemy listę kluczowych modyfikacji oraz daty, gdy w wynikach wyszukiwania Google najpowszechniej obserwowano duże zmiany.
Wiele z przedstawionych aktualizacji zostało także szczegółowo opisanych na naszym blogu. Omówione zostały tam również inne ważne zmiany związane z Google, które zaszły w minionym roku. Pokazują one, że 2015 był przede wszystkim rokiem mobile – oprócz kwietniowego „Mobilegeddon’u” Google udostępnił także projekt Accelerated Mobile Pages i rozpoczął walkę z uciążliwymi banerami instalacji aplikacji oraz niejawnymi przekierowaniami dla stron mobilnych.
Podsumowując miniony rok nie można ponadto pominąć faktu, że mimo kilkunastu miesięcy oczekiwania oraz oficjalnych zapowiedzi Google, w 2015 r. ostatecznie nie został wprowadzony update algorytmu Pingwin.

Jeśli jesteś zainteresowany również wcześniejszymi zmianami w algorytmie, zapraszamy do naszej infografiki prezentującej aktualizacje Google w 2014.

Zmiany algorytmów Google w 2015 - Infografika